Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
r60/5 problemen
Reactie van bezoeker 'josje22', geïmporteerd van het oude forum:

hallo lezers,

Mijn oproblemen zijn geanalyseerd.
- acculaadprobleem: De rotor is kapot, en dient vervangen te worden. Dan laadt de accu ook weer bij.
- startmotor werkt niet: er zit waarschijnlijk ergens tussen de koplamp en de startschakelaar een kabelbreuk, op de heenweg of de terugweg.

Zo, ik ga snel aan slag met het opsporen van de kabelbreuk, en wanneer is een nieuwe rotor gevonden heb ga ik proberen hem er zelf in te zetten met een zelf te maken stuk gereedschap, een rotortrekker. Als het mijzelf lukt geeft het waarschijnlijk een grote kick van voldoening.

met dank aan richard

oskar
Reply
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

Hobbyist verkoopt rotor/anker verwijder bout. Bout van het anker eruit draaien, de verwijderbout erin draaien; door aandraaien duw je het anker los, voorzichtig tikken met kuststof hamer schrikt hem los. Een trekker werkt niet echt fijn op de rotor.
Reply
Inderdaad. En probeer svp niet om zelf een bout te knutselen. De rotor kan namelijk behoorlijk vast zitten, ik heb eens een verhaal gelezen van zo'n losdraai bout die vervormde. Die krijg je er daarna nooit meer uit.
Reply
Reactie van bezoeker 'Cees', geïmporteerd van het oude forum:

Bout M 8 spoed is 1,5 is 80mm lang achter de kop . Over een lengte van 40 mm vanaf de punt van de bout , de schroefdraad tot op de kerndiameter afdraaien of slijpen . Neem een bout 12.8 sterkte . Dus geen pisbakken staal . Draai eerst een moer m8 tot tegen de kop, Draai deze na afdraaien terug van de bout , dan wordt je schroefdraad weer bij het begin goed gevormd. Groetjes Cees.
Reply
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:

Volgens mij doe je dat met een andere bout en een stukje rond 6 ofzo ?

Al eens gedaan volgens Peeters vraagbaak en ging goed.
Reply
Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum:

Liever niet met een stukje bout en een los stukje "rond 6" of wat dan ook.
Met 2 losse delen is er een risico dat het staafje rond 6 half in de rotor "valt", en dan drukt de bout scheef tegen dit staafje en verbuigt zelfs.
beter met een "afdrukbout" uit 1 stuk.
Reply
Koop gewoon zo'n afdrukbout bij de sponsor, waar praat je over, qua geld?
Ga je toch niet zelf voor liggen klooien.
Reply
Rudy! Wij zijn het eens! (dit keer...;-)
Reply
Reactie van bezoeker 'Maarten', geïmporteerd van het oude forum:

Op maar even op je eerste probleem terug te komen+ waarom zet je er geen electronische ontsteking van Boyer Bransden op? Te koop bij de sponsor.
Reply
Reactie van bezoeker 'josje22', geïmporteerd van het oude forum:

Ik ga eerst een rotor van €110,- er in zetten. maar ik zal eens kijken wat dat is zo'n Boyer Bransden. zal wel wat kosten, brrrrr.

Dit valt dan onder "je bmw verbeteren?"

ps ik heb ergens sluiting in het bedradings circuit. de startknop aansluitingen maken contact (blauw-bruin) met blauwzwart en blauwrood. heel vreemd, maar ik heb nu het schema uit de clymer manual, dus alles nalopen maar

groet,

oskar
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 4 Guest(s)