Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
abs werkt niet meer
Reactie van bezoeker 'ron op den camp ', geïmporteerd van het oude forum:

hallo allemaal ik heb een probleem en ik begin er nu slecht van te slapen.als volgende.ik heb een aanrijdig gehad met mij motor.er heb hierbij de rechter kleppendeksel vervangen en het sub frame.ook heb ik de versnellingbak los gehad maar niet gedemonteerd.dus kortom veel werk gehad.nu loopt de motor al een tijdje prima maar alleen de abs is nog het probleem.na het ongeval heeft deze nooit meer gewerkt en wil er nu echt iets aan gaan doen maar kan het probleem niet vinden.ben ermee naar de garage geweest en hier hebben zij de abs gereset,maar blijft sensorachterwiel aangeven.hebben er ter plekke een nieuwe opgezet maar geeft wederom sensor achtewiel aan.heb de kabels van de stekker sensor tot abs module doorgemeten en hier staat gewoon spanning op.de lampjes op het dachbord blijven om en om knipperen.wie kan mij helpen
alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal
groetjes ron
Reply
Reactie van bezoeker 'ron op den camp ', geïmporteerd van het oude forum:

sorry het gaat hierbij om een r1150gs uit het jaar 2001
Reply
Reactie van bezoeker 'cees', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Ron : Je onderwerp staat meer op deze pagina van het forum , onder abs probleem . Ga daar effe koekeloere , anders blijven we in herhaling vallen . Groetjes Cees.
Reply
Reactie van bezoeker 'ron op den camp', geïmporteerd van het oude forum:

Quote: Hallo Ron : Je onderwerp staat meer op deze pagina van het forum , onder abs probleem . Ga daar effe koekeloere , anders blijven we in herhaling vallen . Groetjes Cees.
bij het abs probleem schrijven jullie alleen iets over een lege accu die mogelijk ervoor kan zorgen dat de abs niet meer werkt.dat begrijp ik wel maar ik heb een nieuwe accu erin de de lampje blijven om en om knipperen en het apparaat van de bmw garage geeft sensor achterwiel aan zonder dat de sensor kapot is wat deze is met een nieuwe getest en blijt de storing aangeven
Reply
Reactie van bezoeker 'Cees', geïmporteerd van het oude forum:

Ron daar heb je 100% gelijk in . Ik had ook verwacht dat andere forumleden zouden reageren . Eventueel de vloer me me aanvegen , niet erg!!!! . Als de ware dader van het probleem dan achterhaald wordt. Daar is tenslotte dit forum voor. Ron heb je ook al gekeken op bmwrtforum of bmwgsclub of forum . Welligt zijn daar jongens die wat meer op hun harde schijf hebben betreffende ABS 1 en 2 . Wat je slapeloze nachten betreft , daar kan ik inkomen . De prijs van een nieuwe module is het bewijs. Ron succes . Groetjes Cees.
Reply
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

Heb je wel de afstand tussen de sensor en de abs rotor met een voelermaatje gecontroleerd? Zie boordboekje/boordgereedschap. Vuil in de rotor kan ook voor een dergelijke storing zorgen
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)