Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
12 volt aansluiting stuur
Reactie van bezoeker 'douwe', geïmporteerd van het oude forum:

Op mijn r100rs uit 1984 zou ik graag een 12V aansluiting willen monteren bij het stuur zodat ik daar een navigatie apparaatje kan gebruiken. Nu zou het mooi zijn als deze geschakeld is via het contactslot.
Ik rij zonder de kuip en met een rt stuur (vanwege ontstane rugpijnen, t is weinig meer rs...) en er zijn dus ongebruikte aansluitingen voor de volt meter en het klokje. het klokje heeft continue spanning maar de volt meter meet alleen als t contactslot is omgedraait.
Zou ik de "aansteker houder" kunnen monteren aan de aansluiting van de volt meter?
Het apparaat zou max 1 amp kunnen vragen voor korte tijd en ik kan er ook nog een zekering tussen monteren.
Kan ik dit ongestraft doen of ontstaan er problemen met te krappe kabeldiktes of met onderdelen van het elektrisch systeem.
Alternatief (maar niet zo'n mooie) is de aansluiting voor het klokje gebruiken en een extra schakelaar monteren, zou dat een meer verantwoorde optie zijn?
Of zijn er andere mogelijkheden waar ik niet aan denk die niet al te veel soldeerwerk vergen? (ik heb nog nergens een goed leesbaar schema voor mijn motor kunnen vinden en ben niet zo'n held met solderen)

Dank alvast voor t meedenken,

Groet,
Douwe

Reply
Reactie van bezoeker 'rob', geïmporteerd van het oude forum:

Ha Douwe,

de aansluiting van de voltmeter is zondermeer bruikbaar. Zoals je zelf al aangeeft is t t beste als je een zwevende zekering opneemt in de voedingsdraad. 1 amp extra kan over dezelfde bedrading. Ik heb wel een BMW stopkontakt gebruikt; ivm waterdichtheid en kwaliteit. Veel succes!
Reply
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:

Ook motozoom heeft zeer fraaie en waterdichte exemplaren!

schakelen op kontakt heb ik niet gedaan, als hij wegens pekel wat lang stilstaat kan je daar namelijk ook de druppelaar in schuiven.

Succes
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)