Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
backfire
#11
Flip van der Vlugt,

Welkom bij de club, Alles wat je aan de BMW veranderd wat niet orgineel is gaat ie onderin moeilijker lopen. Ik heb zelf het zelfde euvel, meestal is de carburateurs netjes afstellen en syncroniseren de oplossing. Doe een keer een slang op beide carburateurs op de vacuum aansluiting, als de motor dan goed draait dan zit het in het synchroon stellen.
Enne hoe rijd dat zo'n siebenrock kitje en welke heb je.

Richard
Reply
#12
Reactie van bezoeker 'Flip', geïmporteerd van het oude forum:

Bedankt voor alle reacties; ga eea uitproberen.

Er zit een powerkitje van siebenrock op met een asymetrische nokkenas: veel koppel en soepele loop.
Reply
#13
Reactie van bezoeker 'Louis van rijn', geïmporteerd van het oude forum:

Gents:

Klep-overlap is de krukashoek in de gasuitdrijffase waarbij de uitlaatklep nog openstaat en de inlaat klep net wordt geopend. De weg schietende uitlaatgassen trekken heel even de inlaatgassen al opgang voor dat de uitlaatklep sluit, dat is de bedoeling.
Deze klepoverlap is bij de oude r's R60's etc klein, en bij de R100RS al veel groter.
Zo groot dat deze motor gewoon niet start en niet wil lopen zonder uitlaat en de R60 dat wel doet.
Hoe groter de klepoverlap hoe meer power bij hogere toeren tallen....
..maar als het arme mengsel nog nabrandt in de uitlaat steekt het ook het verse mengsel aan, zie daar het petsen.
Als de asymmetrische nokkenas veel klepoverlap heeft is mooi stationair draaien niet mogelijk, daaom draaiden oude opgevoerde toerwagens altijd 1500 tpm stationair en oude formule wagens 3000 tpm stationair (Totdat de verstelbare nokkenas werd toegepast) Ra ra, waarom pas je zoiets complex toe?

Wil je racen? Race dan en zet het stationair hoog. Overigens: 32 graden vaste voorontsteking werkt altijd goed vanaf ongeveer 2500 tpm.
Wil je all round? Dan standaard nokkenas of ongeveer standaard timing met grotere klep lichthoogte, hoge compressie, nikasil, veel carburatie en instelbare vervroegings kromme met groot laat-vroeg verloop.
Andere meningen zijn uiteraaard welkom.

Groetjes Louis

Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)