Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
diafragma veer koppeling R100RS 1976
Ben mijn R100RS aan het opknappen,en ben nu met de koppeling bezig,plaat was versleten nog maar 4mm dik,heb ook de schotelplaat en drukring vervangen,alen de veer niet,is dit nootzakelijk?
of kan ik de veer testen of die nog voldoet,is 2.8mm dik
Becks had het niet voorradig zodoende even deze vraag.
motor heeft 57k gelopen

gr Ronald
Reply
Reactie van bezoeker 'Boxer-Bakra', geïmporteerd van het oude forum:

Ronald : De dikte 2,8 mm is juist. Leg schotelveer op vlakkeplaat BV Glas. Als dan hoogte van glasplaat tot bovenkant lipjes 17,1 tot 17,7mm is , dan is er weinig aan de hand . Groetjes Cees
Reply

Quote:Ronald : De dikte 2,8 mm is juist. Leg schotelveer op vlakkeplaat BV Glas. Als dan hoogte van glasplaat tot bovenkant lipjes 17,1 tot 17,7mm is , dan is er weinig aan de hand . Groetjes Cees
Heb je de sluitplaat gemerkt bij demontage, anders heb je kans op onbalans ( trillingen) . Succes !!!
Reply
Quote:<blockquote>Ronald : De dikte 2,8 mm is juist. Leg schotelveer op vlakkeplaat BV Glas. Als dan hoogte van glasplaat tot bovenkant lipjes 17,1 tot 17,7mm is , dan is er weinig aan de hand . Groetjes Cees
Heb je de sluitplaat gemerkt bij demontage, anders heb je kans op onbalans ( trillingen) . Succes !!!</blockquote>heb een nieuwe sluitplaat en schotel plaat,dus de oude worden niet gebruikt,maar de sluitplaat is wel gebalanseerd zie ik door mideel van boorgaten in de zijkand van de ring.dus ga ik ervan uit dat het goed zit met de balancering,zal de veer opmeten hoeveel mm deze nog uit steekt

Groeten Ronald
Reply
Reactie van bezoeker 'Jan de Klein', geïmporteerd van het oude forum:

Maakt geen fluit uit hoe je de plaat en veer monteert.

Groet,
Jan
Reply
Bedankt voor de reactie Jan.
Cees,heb de hoogte gemeten en ligt rond de 17.25 mm
Reply
Reactie van bezoeker 'roadcrew', geïmporteerd van het oude forum:

gewoon vervangen, geen risico mee lopen. De veer kost veel minder als de ellende die je ermee hebt als later toch de hele zooi weer gedemonteerd moet worden.
Bij mijn RS heb ik ook al eens hierop gedacht te besparen en volgens de metingen was de veer nog prima, niet dus! Boven de 3000 toeren in 5 trok ik hem er mooi doorheen.

Greetz,
roadcrew
Reply

Ronald : Je schotelveer zit nog binnen de tollerantie van 17.1--17.7 . Als je motor voorheen met die dunne koppelingsplaat van 4mm nog goed werkte , en alles is nu nieuw met een plaat van ca 6mm . Was ik niet bang voor die schotelveer. Ze geven een drukkracht gemonteerd van 2020 N tot 2200 N . Allemaal leuk, maar hendrikjan de tuinman heeft niet het spul om dat te testen.Dus als je twijfelt, bel dan even Jan Beck. Of de hobbyist en vraag prijs . Ik neem aan dat je motor netjes opknapt , en niet voor 1 1/2 maand. Mischien ga je er mee op vacantie!! Speel dan op ZEKER !!! m.v.g. Cees.
Reply

Quote:Ronald : Je schotelveer zit nog binnen de tollerantie van 17.1--17.7 . Als je motor voorheen met die dunne koppelingsplaat van 4mm nog goed werkte , en alles is nu nieuw met een plaat van ca 6mm . Was ik niet bang voor die schotelveer. Ze geven een drukkracht gemonteerd van 2020 N tot 2200 N . Allemaal leuk, maar hendrikjan de tuinman heeft niet het spul om dat te testen.Dus als je twijfelt, bel dan even Jan Beck. Of de hobbyist en vraag prijs . Ik neem aan dat je motor netjes opknapt , en niet voor 1 1/2 maand. Mischien ga je er mee op vacantie!! Speel dan op ZEKER !!! m.v.g. Cees.
Ronald : Nog een tip!! Je bak ligt er nu toch af . Bekijk je vrijstand schakelaar , die lipjes waar je de draadjes op schuift willen nog al eens weg rotten . Als je net denkt , ik heb het lek boven water. Dan breekt er zon ding af , en zit je weer in de wachtkamer. Moest je deze eventueel vernieuwen , kijk dan naar de schroefdraadlengte . De nieuwe zijn iets langer nl , dus een ringetje erbij . Anders brandt je lampie niet !!XXXX Vernieuw de vier boutjes van kruiskoppeling WEL !! De nieuwe zijn korter , dus platte ringen onder boutkop vervallen. Lange boutjes wel!! met ringen monteren, anders raken ze de oliekering achter de flens. Succes dit was brandtpunt goede avond!!
Reply
Reactie van bezoeker 'Jan de Klein', geïmporteerd van het oude forum:

Heerlijk al die technische praat!
Dit is waarvoor ik dit forum lees.

Groet,
Jan
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)