Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
abs problemen
hoi allemaal mijn naam is ronnie.
het is de eerste keer voor mij dat ik op dit forum zit.
dus als ik iets niet goed doe sorry daarvoor.
ik heb een bmw 1150 r uit 2004 met net 2100 km erop,nu heb ik problemen met mijn abs.
en wel deze,twee weken geleden gaf die abs storing de pomp reagerde wel op de voorrem maar deed niets op de achterrem.naat van het contact gehaald te hebben ging het weer ff goed.tot afgelopen zaterdag.
op naar de bmw dealer simako in elst waaral die uitgelezen werd.
nu is hetvermoeden dat de abs module defect is.
daar hangt een prijskaartje van zo rond de 1500 uro aan.
onder het rijden slaat de pomp ook wel een an,zomaar.
maar ik vindt het een beetje raar dat dieop de voorrem wel reageer en op de achterrem niet,dus ik zow zeggen dat er achter iets niet goed zit.
ik heb dus zo mijn twijfels of het de module wel is,aangezien dat ik hier en daar gelezen heb de het zeldzaam is dat de module stuk gaat,het kan natuurlijk wel.
heeft er dus iemand sugesties voor mij wat te doen.
Reply
Reactie van bezoeker 'Boxer-Bakra', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Ronnie : Je verhaal klinkt me bekend !!!! Veel R1150 R en LT uit 2004 hebben deze kwaal . De fabriek verbergt deze fout onder de pet . Dat wil zeggen ze willen niet erkennen dat het een fabrikagefout is. Onder garantie werden ze vernieuwd, maar daarbuiten kan je gewoon in de buidel. Wees berekend op 1600 euro, plus arbeidsloon. Tweedehands vindt je ze niet, want meerdere gasten zoeken !!! Mn vriend heeft het zelfde probleem met zn R1150LT met 12000 km. Leuk is anders !!! Groetjes Cees.
Reply
Reactie van bezoeker 'pony68', geïmporteerd van het oude forum:

inderdaad niet leuk,heb nu de keus uit 1 een nieuwe module,2 een tweedehandse,of 3en dat is een optie waar ik toch wel naar neigt is het eraf laten halen dat is mogelijk kosten.
optie 1(1668,00uro module kosten eropzetten333 uro totaal 2000 uro)
optie 2(tweedehands kan ik niet zeggen)
optie 3(eraf laten halen 900 uro)
optie drie spreek me het meeste aan maar twijfel nog.
Reply
Reactie van bezoeker 'Cees', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Pony68 : Er vanuitgaande dat de motorzaak die je vernoemd tot de goede diagnose is gekomen, zou ik toch nog eens bij een andere zaak laten testen en kijken of je het zelfde bericht krijg. ABS is ontzettend gevoelig wat betreft ACCUSPANNING , dus deze moet 100% zijn. Een druppelaar is een must , zeker in de winter. Aangezien je hier weinig reactie krijgt , adviseer ik je ga naar www.bmwrtforum.nl . Mischien is daar iemand die het ABS kan uitschakelen , en dat je toch normaal kunt remmen met je eigen Fingerspitzengeful met 2 puntjes boven de u !!! Wordt je Zwitserleven gevoel hopelijk minder aangetast . Succes Groetjes Cees.
Reply
beste kees bedank voor je reactie,ik ga ook nog naar motoport in zelhem.
van de week.en wat betref de accu die zit er net zon 500 lilometer in een nieuwe dus.
Reply
kan wel een nieuwe accu zijn,
maar dat zegt dus niets over de lading,
doe de accu goed doorladen en dan eens even testen.

hans
Reply

Hans als jij denkt wat ik denk dan zitten we op dezelfde golflengte denk ik. Hallo Ronnie : Is je probleem begonnen toen de accu is gewisseld , Dus 500Km terug. //// Hebben ze , of heb je ergens een nieuwe accu van de plank gerukt en er zo ingezet , zonder goed vol te laden .Amperes mot dat ding leveren . Hoe waren toen de weers omstandigheden , bij vorst keldert het vermogen van je accu zomaar met 20% naar beneden . Lijken domme vragen !!! Maar we zoeken gewoon het punt ! Waar is het mis gegaan.!!! Als deze punten zijn uitgesloten dan hebben we nog 2 mogelijk heden . Of hij moet gereset worden , Of de module is inderdaad aan gort , wat bij een km stand van 2100 km die je opgeeft wel erg droevig is . Dus spaarzame stilstand is ook achteruitgang . Ronnie meer kan ik met mn beperkte kennis van electronica niet voor je doen .Die na ons komen zijn sterker dan wij !!! Groetjes Cees.
Reply

Quote:Hans als jij denkt wat ik denk dan zitten we op dezelfde golflengte denk ik. Hallo Ronnie : Is je probleem begonnen toen de accu is gewisseld , Dus 500Km terug. //// Hebben ze , of heb je ergens een nieuwe accu van de plank gerukt en er zo ingezet , zonder goed vol te laden .Amperes mot dat ding leveren . Hoe waren toen de weers omstandigheden , bij vorst keldert het vermogen van je accu zomaar met 20% naar beneden . Lijken domme vragen !!! Maar we zoeken gewoon het punt ! Waar is het mis gegaan.!!! Als deze punten zijn uitgesloten dan hebben we nog 2 mogelijk heden . Of hij moet gereset worden , Of de module is inderdaad aan gort , wat bij een km stand van 2100 km die je opgeeft wel erg droevig is . Dus spaarzame stilstand is ook achteruitgang . Ronnie meer kan ik met mn beperkte kennis van electronica niet voor je doen .Die na ons komen zijn sterker dan wij !!! Groetjes Cees.
En hoeveel amp laad je dynamo , en gebruik je bij langere stilstand een zg druppelaar om je accu op peil te houden . Gebruik van een snellader verbannen , zijn een moordaanslag op je nieuwe accu. Gewoon met een lader die 5 a 6 ampere per uur laad is je relatief kleine accu heel blij . Nou ik ben weg met me gezeur . Doei!!!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)