Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Schroefjes gasklepas
De O-ringen van de gasklepas in de cv-carburateurs moeten nog vervangen worden, maar de schroefjes bij de gasklep zijn geborgd (door een tik met een hamer?).

Beschadig ik het schroefdraad in de as door de schroefjes er hardhandig uit te draaien? Of is er een handigheidje om dat te voorkomen?
Reply
Reactie van bezoeker 'henry', geïmporteerd van het oude forum:

Het schroefdraad wat uit de as steekt afslijpen met een in een dremel gemonteerd
freesje.
Als je de schroeven er zo uit draait verniel je de as.
weet je zeker dat de o ringen niet meer goed afdichten?
anders motor laten lopen en wat remreinger bij de o ringen spuiten,
veranderd het toerental dan dichten ze niet goed meer af.

henry
Reply
Ik weet niet zeker of ze versleten zijn. Ik vermoed het, omdat de linker carburateur niet laag af te stellen is, het toerental valt dan plotseling weg. De rechter carburateur doet dit niet. Bij een warme motor krijg ik daardoor het toerental niet onder 1100 toeren (gesynchroniseerd).

Een andere mogelijkheid is dat ik de carburateurs niet afdoende heb schoongemaakt/doorgeblazen. Maar dat heb ik al 2 keer geprobeerd!

De tip met remmenreiniger zal ik eerst proberen. Bedankt voor de tip.
Reply
is het mogelijk dat er geen vonk meer is bij het lege toerental
even bobines met kabels en bougies wisselen met de andere zijde,

????

ben zelf ook benieuwd of dit mogelijk kan zijn.

hans
Reply
er moet dus staan LAGE toerental.
dus

hans
Reply
Reactie van bezoeker 'henry', geïmporteerd van het oude forum:

van de onsteking kun je alles omwisselen bougies vonken beide op hetzelfde moment.

henry
Reply
Update:
De o-ring op de gasklepas heb ik gecontroleerd met remreiniger. Deze bleek toch in orde.

Ik heb daarom de linker carburateur nogmaals schoongemaakt en vooral met nadruk op de 2 gaatjes in de voorrand van de carburateur en op de 2 kleine gaatjes onder de gasklep. Zie bijlage voor een beschrijving (in het Engels).

Ik kan toerental nu weer lager afstellen, probleem opgelost :-) Bedankt voor alle suggesties!

Cor
Reply
Sorry, bijlage werkt niet. Je vindt de info op:
http://www.wlsolutions.com/bmw
Doorklikken bij het linker menu op "Carb Re-build"
Helemaal onderaan in het document.
Reply
Reactie van bezoeker 'Cees', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo PPuck : Een eerste vereiste is dat je ontsteking op tijd staat , en dat je vervroeger achterin dat misselijke jampotje soepel werkt . Die van mij was ook kurk droog , heb hem een nacht met zn kont in de dunne olie gezet (dekseltje weg nemen) goed uit laten lekken. En dan kun je door dat gat voelen of die gewichtjes met die veertjes soepel scharnieren. XXXXX O.K. Hou de kleur van die linker bougie is in de gaten , zwart is te rijk stationair mengsel . Bij mij staat luchtregelschroef op 3/4 slag uit . Het is bekend dat deze snorfietsen , wat gevoeliger zijn wat afstellen betreft. Ze zijn 3x uitgekomen met gewijzigde carburators. Wij zitten bij de eerste baureiche !! Als je motor koud en zonder choke 750 toeren draaid , dan maakt hij warm 1100 toeren .En dan geeft hij geen klap verkeerd .Oorzaak , ik steek het op de relatief voor 1978 hoge compressie 1 : 10 gemeten en de korte slag 61,5 mm. 35 pk maar onder de 5000 toeren blijven er 10 dood . Toch wil ik m nie kwijt. Heerlijk toeren langs binnen wegen .No stress no spang!!! Succes groetjes Cees
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)