Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
koppeling
Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo , weet je al echt waardoor het probleem veroorzaakt wordt ??
De conclusie van Jaap (eerste reactie op jouw bericht) dat er een krukas probleem is vind ik nogal dubieus, zonder verdere analyse beweren dat het een krukasprobleem is ??????????
Toch wel de nodige vraagtekens, je zou niet de eerste zijn met een kapot druklager, stift of i.d. zaken die wat minder ingrijpend zijn .
Eerst een wat beter analyse, dan conclusies lijkt me .

Veel Succes ermee, wellicht valt het mee.
Reply
Hallo Ernst-Jan,

Kijk eens op mijn website of er iets staat waarmee je de storing kan verhelpen.

Bep
Reply
Reactie van bezoeker 'Ernst-Jan', geïmporteerd van het oude forum:

Ha Bep,

Je website, lijkt me een leerzaam idee. Doe even een link er naar toe want ik heb geen idee waar te zoeken.

Verder is niet duidelijk wat er precies aan de hand is inderdaad. Dat is dan ook de reden dat ik zoek naar iemand met ervaring om te helpen. Ik heb van alles al gedaan maar het is niet goed nog. Ik heb zelf het idee dat de ontsteking wat roet in het eten gooit. Als ik met de lamp kijk dan ziek ik niet een mooi stabiel beeld. Ik heb het idee dat daar iets niet goed zit. De koppeling inknijpen en toerental inzakken is dan de andere kant van de zelfde as. Dat zou iets kunnen betekenen maar ik weet niet wat.

Ik heb nog niet een duidelijk beeld waar ik zou moeten zoeken en hoe het op te lossen. Ik heb ook weinig ervaring met BMW en geen grte dosis speciaal gereedschap of schuur om er mee aan de gang te gaan. De achtertuin in de garage zeg maar.
Reply
Onderaan mijn reactie

http://home.versatel.nl/fam.malde

Bep
Reply
Quote:Ha Bep,

Je website, lijkt me een leerzaam idee. Doe even een link er naar toe want ik heb geen idee waar te zoeken.

Verder is niet duidelijk wat er precies aan de hand is inderdaad. Dat is dan ook de reden dat ik zoek naar iemand met ervaring om te helpen. Ik heb van alles al gedaan maar het is niet goed nog. Ik heb zelf het idee dat de ontsteking wat roet in het eten gooit. Als ik met de lamp kijk dan ziek ik niet een mooi stabiel beeld. Ik heb het idee dat daar iets niet goed zit. De koppeling inknijpen en toerental inzakken is dan de andere kant van de zelfde as. Dat zou iets kunnen betekenen maar ik weet niet wat.

Ik heb nog niet een duidelijk beeld waar ik zou moeten zoeken en hoe het op te lossen. Ik heb ook weinig ervaring met BMW en geen grte dosis speciaal gereedschap of schuur om er mee aan de gang te gaan. De achtertuin in de garage zeg maar.
Het is niet ongebruikelijk dat het stroboscoopbeeld onduidelijk is: het ontstekingsasje wil nog wel eens "zwabberen." Resultaat is een onduidelijk beeld,omdat timing links/rechts dan wat van elkaar afwijkt.BMW geeft daarom rond de voorontstekingsmarkering S op het vliegwiel twee extra strepen waar het ontstekingsmoment niet buiten mag vallen.
De ontsteking zit bij oudere boxers overigens op de nokkenas, dus lijkt er geen relatie te zijn met het koppelings ( krukas?) probleem.
Het is niet veel, maar misschien heb je er wat aan.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Hier is all eens iets over geschreven, o.a.hier;
http://www.hobbyist.nl/forum/?action=viewtopic&id=4671

Groeten, Bep
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)