Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Inhouden
Reactie van bezoeker 'Ernst-Jan', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb een R100RT uit 1977 en die houd in voor mijn gevoel.

Wat heb ik al gedaan.
De carburateurs schoon gemaakt. De membranen vervangen. De vlotters en vlotternaalden vervangen en afgesteld. Alle O-ringen vervangen. Alle pakkingen vervangen. Gesynchroniseerd.

De bobines voorzien van nieuwe doppen en kabels.

De vervroeger vervangen.

Toch blijft het inhouden. Het lijkt wat erger te worden op een wat hobbeliger weg. Het is niet heel vreselijk maar toch. 120km/u gaat nog maar 140 is niet meer fijn. Natuurlijk wel goed tegen bekeuringen.
Accelereren gaat overigens prima, dan is er geen probleem met inhouden. Alleen op snelheid houden levert inhouden op...

Ernst-Jan
Reply
Hetzelfde verschijnsel had ik als de carbs ten opzichte van elkaar in onbalans zijn. Mijn R100RT is 2 jaar jonger maar de machine zal toch hetzelfde zijn denk ik. Proberen met vacuummeter. Er is al meer aandacht op dit forum aan besteed. Kijk bij de zoekfunctie, mogelijk bij 'inhouden'. Succes want het begint weer lekker rijweer te worden.
Reply
Reactie van bezoeker 'JD', geïmporteerd van het oude forum:

Check ook de Bougies eens op het juiste type.

Kan zijn dat die niet goed tegen warmte kunnen.
Reply
Reactie van bezoeker 'Ernst-Jan', geïmporteerd van het oude forum:

Tja, de carbs zijn al getuned en staan keurig synchroon. En de bougies (NGK) van het juiste type. De kleur van de bougies is keurig en aan beide kanten gelijk. Ik zal de vervroeging eens checken met een lamp. Misschien zit daar toch iets niet lekker. Ze wil ook niet lekker voorbij de 140km/u. Nou weet ik niet wat de top is van een R100 van '77 maar dat zal toch wel boven de 140 zijn??!
Reply
Ik heb het een keer gehad dat het aan mijn luchtfilter lag,deze vervangen en de motor liep weer prima.

Succes ronald
Reply
Controleer ook of je benzine filters /gaasjes in de tank niet verstopt zijn.

Bep
Reply
Reactie van bezoeker 'Boxer-Bakra', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Ernst-Jan : Bij bepaalde types vervroegers , raad de hobbyist aan om maar 1 veertje te vernieuwen . Mischien de oorzaak ?? Te weinig vervroeging, of op een hoger toerental pas de max. vervroeging . Even Stroboscopen. Succes Cees.
Reply
Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum:

Controleer nogmaals het benzine niveau in de vlotterkamers, wellicht wat te laag, of de benzinetoevoer.
Als dit niet goed is accelereert de motor goed op de benzine in de vlotterkamer maar als er iets langduriger een beetje meer gevraagd wordt is er te weinig benzine toevoer.
Heb je beide benzine kranen open ?? dit om de toevoer wat te verbeteren
Reply
er zit volgens mij een klein zeefje in de carburateur alwaar je het toevoerslangetje monteer.
hier heb ik ooit eens een verstopping gehad die het zelfde probleem gaf als de jouwe,
check ook even of er geen knik in de slangetjes zit.

hans
Reply
Reactie van bezoeker 'evert', geïmporteerd van het oude forum:

misschien het volgende: (was bij mee eens de reden) bovenop de vacuumcarb zit een ronde (blikken) dop die soms niet goed (meer) afsluit en dus valse lucht toelaat.Het effect is alsof de membranen lek zijn. Mijn remedie: dichtsealen met 2 comp. dakgootreparatiemiddel (ook alu kleurig)

Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)