Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
cardanrubber RS monteren
Hallo,
Ik heb op mijn r100rs met zijspan een andere achtervork gemonteerd. Alles zit eindelijk in elkaar, maar nu moet het rubber tussen vork en versnellingsbak nog over de aansluiting op de versnellingsbak. Wat ik ook probeer, steeds schiet het rubber er weer af. Heb ik het boven goed, is het onder er weer af.
Is er een truuk om deze mof te monteren?

Vast dank voor jullie advies.
Reply
Hallo Gerrit Jan,

Wellicht een open deur, maar check eerst of de goede kant boven zit... Ergens op de rubber mof staat "Top", zorg dat die kant boven zit. Verder rustig en met veel geduld te werk gaan, dan moet het lukken. Gebruik géén scherpe voorwerpen om mee te hevelen, met een schroevendraaier zit er zo een gat in je mof.

Succes, Ton
Reply
Reactie van bezoeker 'Jaap', geïmporteerd van het oude forum:

Zorg dat je zoveel mogelijk ruimte er omheen hebt, dus spatbord/accubak weg, uitlaat rechts eraf, voetsteun/rempedaal/stang uit de weg. dat je er zo goed mogelijk bij kan.
Reply
Reactie van bezoeker 'Blowin Free', geïmporteerd van het oude forum:

Soms wil de zoek functie wel eens helpen.
Zo ook in dit geval er staat al een en ander over geschreven en wel hier: http://www.hobbyist.nl/forum/?action=viewtopic&id=3008

Succes
Reply
Hij zit er op. Ben vandaag in alle rust aan het werk gegaan. Dat werkt beter dan dat je bijna klaar nog net even dat ding erop wil frotten. Het zit bij mij nogal volgebouwd en daardoor heb je weinig ruimte om te werken.
Was nog van plan om de vork even los te halen en dichterbij de bak te trekken, maar dat bleek niet nodig.

Groet Gerritjan
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)