02-17-2011, 06:06 PM
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:
Wel allemaal erg lang geleden moet ik zeggen.
Spanning in een materiaal geeft stijfheid.
In combinatie met een stijve soort staal nog meer natuurlijk.
De opmerking vervorming op vervorming stapelen is baarlijke non sense. het is gewoon Fe37 dit soort constructies, in een mal gelast (gelast!) en daarna op maat nabewerkt, gefreesd e.d..
Je moet weten dat de achterbug van een motor nauwelijks op torsie word belast, het achterwiel kan vij kantelen in een bocht zonder zich "af te hoeven zetten".
Met andere woorden geen torsiekrachten.
Sjodert heeft een mooie oplossing bedacht om de hefboom op de brug te vergroten en zo zijn draagarm te richten.
Te oordelen op de manier zoals hij die heeft gemaakt ben ik er bijna zeker van de Sjodert een las visueel op kwaliteit kan beoordelen.
Laat je niet kennen Sjodert, maak dat ding, en laat je niet weerhouden door schriftgeleerden, die naar klokken luisteren, en lulverhalen vertellen.
Voldoening zal je deel zijn, als het lukt!
Chris
Quote:Chris, heb je niet goed opgelet bij materiaalkunde vroeger op school ?Dat hoefde ik ook niet Jasper dat opletten, ik heb namelijk nog eens een blauwe maandag les gegeven in materiaalkunde, na mijn HTS.
De eerste las is niet door de persoon zelf gedaan, dus weet je nooit hoe stevig dit gedaan is, lijkt er echt op dat vervangen slimmer is.
Die achterbrug is al een slappe toestand nu ga je vervorming op vervorming stapelen, niet wijs/niet doen dus.
J.
Wel allemaal erg lang geleden moet ik zeggen.
Spanning in een materiaal geeft stijfheid.
In combinatie met een stijve soort staal nog meer natuurlijk.
De opmerking vervorming op vervorming stapelen is baarlijke non sense. het is gewoon Fe37 dit soort constructies, in een mal gelast (gelast!) en daarna op maat nabewerkt, gefreesd e.d..
Je moet weten dat de achterbug van een motor nauwelijks op torsie word belast, het achterwiel kan vij kantelen in een bocht zonder zich "af te hoeven zetten".
Met andere woorden geen torsiekrachten.
Sjodert heeft een mooie oplossing bedacht om de hefboom op de brug te vergroten en zo zijn draagarm te richten.
Te oordelen op de manier zoals hij die heeft gemaakt ben ik er bijna zeker van de Sjodert een las visueel op kwaliteit kan beoordelen.
Laat je niet kennen Sjodert, maak dat ding, en laat je niet weerhouden door schriftgeleerden, die naar klokken luisteren, en lulverhalen vertellen.
Voldoening zal je deel zijn, als het lukt!
Chris