02-13-2011, 05:41 AM
Reactie van bezoeker 'Sjodert', geïmporteerd van het oude forum:
Goede dag,
ik heb een ander/zelfde cardanhuis gemonteerd op mijn BMW R60/6 uit 1976, van een /5.
Nu blijkt dat de uitlijning van het cardanhuis(haakse overbrenging) ten opzichte van de andere arm van de achterbrug waar de achteras doorheen gaat, niet in lijn zijn.
Ik had in eerste instantie het vermoeden dat dit te maken had met het feit dat ik een R60/5 cardan had gemonteerd, maar deze zijn gelijk, alleen de brug is korter, maar die gebruik ik niet.
Dit lijkt erop te wijzen dat aan 'de cardan-zijde' gebogen is aan de constructie, waardoor de uitlijning +-4mm scheef is.(zie foto)
zou het kunnen doordat er gelast is aan de achterbrug (waar de cardan doorheen loopt) maar ik weet niet of dat fabrieksaf zo hoort.
graag uw ideeen over de oorzaak voor het niet uitgelijnd zijn
en eventuele voorstellen om de armen alsnog in lijn te krijgen.
Alvast hartelijk bedankt!
[img]/import/photos/t6178s.jpg[/img]
Goede dag,
ik heb een ander/zelfde cardanhuis gemonteerd op mijn BMW R60/6 uit 1976, van een /5.
Nu blijkt dat de uitlijning van het cardanhuis(haakse overbrenging) ten opzichte van de andere arm van de achterbrug waar de achteras doorheen gaat, niet in lijn zijn.
Ik had in eerste instantie het vermoeden dat dit te maken had met het feit dat ik een R60/5 cardan had gemonteerd, maar deze zijn gelijk, alleen de brug is korter, maar die gebruik ik niet.
Dit lijkt erop te wijzen dat aan 'de cardan-zijde' gebogen is aan de constructie, waardoor de uitlijning +-4mm scheef is.(zie foto)
zou het kunnen doordat er gelast is aan de achterbrug (waar de cardan doorheen loopt) maar ik weet niet of dat fabrieksaf zo hoort.
graag uw ideeen over de oorzaak voor het niet uitgelijnd zijn
en eventuele voorstellen om de armen alsnog in lijn te krijgen.
Alvast hartelijk bedankt!
[img]/import/photos/t6178s.jpg[/img]