Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BMW verbeteren?
#1
Reactie van bezoeker 'Holland', geïmporteerd van het oude forum:

Een bmw is natuurlijk niet te verbeteren, wel te veranderen "fur leute die das machen wollen" kijk maar eens even in het ''sonderheft van BMW Motorrader uitgave januar-marz 2011" van MO MOTORRAD MAGAZIN ligt gewoon in de tijdschriftenhandel. Super wat je er van maken kunt! Ook MOTOBINS in engeland levert goed orgineel en ander spul http://www.motobins.co.uk/index.php. Veel plezier met het pimphacken en laat eens wat zien! Groet Aard.
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'marien', geïmporteerd van het oude forum:

daar ben ik het niet mee eens.
niet alles bij bmw is goed.
er zijn veel dingen bij bmw wat te snel stuk gaat, of na een x aantal km moet worden vervangen= lage km stand.
m.a.w BMW is niet heilig wat kwaliteit betreft.
bmw laat de ( meeste)! onderdellen ook in CHINA maken,tegen een lage kost prijs.
bmw duitsland moet natuurijk ook( te) veel verdienen aan de bmw motor rijders.

gr.marien
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'rein', geïmporteerd van het oude forum:

Beste Marien.

BMW is inderdaad niet heilig en ook niet beter dan een Jap, maar het klopt niet dat de meeste onderdelen in China worden gemaakt. Ongeveer tweederde van de hele motorfiets wordt elders gemaakt. Dat klopt, maar hoofdzakelijk door Europese fabrikanten. Enkele onderdelen door Japanse. Ik weet zelfs geen enkel onderdeel, dat in China wordt gemaakt.

Vr. gr.

Rein.
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'theo', geïmporteerd van het oude forum:

Het blok van de nieuwe F650GS een cilinder komt geheel uit China!!
Reply
#5
Dakantenne voor een VW Touran komt ook uit China, je denkt hier allemaal waarschijnlijk dat je "origineel "rijd, maar ondertussen...............
Reply
#6
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:

Er komt ontzettend veel uit China en dat hoeft niet erg te zijn, dit is al zeer lang bezig.
Ook BMW is al lang heel creatief, zo had ik contactpuntjes van de echte bmw dealer uit ? ik dacht Roemenië.

Al jaren hebben ze een enorme groeiende export en dat zit uiteindelijk ook op onze fietsen en autos, zoals dat ervoor ging met spullen uit japan.

Grt, Peter
Reply
#7
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:

Het maakt ook niet uit waar de onderdelen van een BMW vandaan komen.
Zolang ze voldoen aan de kwaliteitsnormen van de besteller.
Materiaalspecs, afmetingen, afwerkwerkingsnormen e.d.
Ik weet van iemand die in China produceert (kleine spuitgietonderdelen voor BMW auto's), dat BMW controleurs lastige prenten zijn als het gaat over deze parameters.

Chris
Reply
#8
Reactie van bezoeker 'Rein', geïmporteerd van het oude forum:

Dit artikel begon over het BMW blad MO. In dat blad stond ook een keer een R1200GS afgebeeld. Daarbij stond waar alle onderdelen werden gemaakt. Niks uit China, maar inderdaad het blok van de nieuwe R650GS wordt in elkaar gezet in China. In het verleden ook al in Italie(aprilia). Het is in feite een Rotax(Oostenrijk) blok, dat door BMW verder is doorontwikkeld. De wereld is inderdaad klein aan het worden. De balansassen van een R1200GS worden zelfs in nederland gemaakt en wel in Drenthe.

vr. gr.

Rein.
Reply
#9
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

R650GS bestaat niet
F650 carburateurversie Rotax blok
F650GS injectie BMW blok
F650 parallel twin F800 parallel twin BMW blok
G650GS Chinese kopie Rotax blok
hou het ff bij de feiten aub
Reply
#10
Reactie van bezoeker 'Holland', geïmporteerd van het oude forum:

Het ziet er dan toch naar uit dat ik naar China moet. Doeiiiiiiiiiiiiiiii
Aard.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)