Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ruiger geluid mogelijk?
Hoi Rudy,

Ik gun jou heel graag jouw plezier met het uitlaatgeluid van jouw motor. Ik geniet ook van het geluid van mijn originele BMW (Zeuna) uitlaten, hoewel dat wel een stuk milder is dan jouw smaak. Het vervelende aan hard uitlaatgeluid, je schrijft zelf in een ander topic "het geluid is gruwelijk te noemen met 2 stuks", is denk ik dat onze niet motorminnende medemensen (en dat zijn er heel wat) hier inderdaad van gruwen. Het bezorgt motorrijden een slechte naam in ons inmiddels knap intolerante Nederland.

Schuin tegenover mij in de straat wonen 2 HD rijders. Hun uitlaten zijn laten we zeggen niet helemaal origineel meer... Als zij op zondag 's morgens vroeg de straat uit denderen met hun HD's, dan is de hele straat wakker van de gruwelijke herrie die ze produceren. Daar baal ook ik van. Ieder z'n hobby, maar er zijn denk ik grenzen aan de vrijheid die we ons kunnen permiteren.

Vriendelijke groet, Ton
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul ', geïmporteerd van het oude forum:

Nou Ton da's heel dapper van je om een tegengeluid te laten horen.
ik ben alleen bang dat het voor dovemansoren is geschreven.
Rudy geeft overduidelijk aan schijt aan zijn medemens te hebben, en dit zo luid mogelijk over te willen brengen.
Zijn stukje ter verduidelijking van zijn interne verlangens is een zielige opsomming van loze kreten, waarvan hij zelf, denk ik, de essentie en samenhang niet begrijpt.
Droevige dieptepunten:

"U ziet nu dus dat een ruiger geluid iets meer inhoud als simpelweg een andere demper er op te zetten of de huidige aan te passen, denk er goed over na wat je wilt, er gaat een behoorlijke filosofie achter schuil."

Een goede tweede plaats: ( ik heb getwijfeld, mag U rustig weten, de woorden "filosofie" en snede "in pricipe: waren de weging).

"Blijf er bij dat geluid een passie is, geluid is wat anders als herrie schoppen, je moet het gewoon voor jezelf uitmaken hoe je als motorrijder over Neerlands wegen wilt rijden en in principe de mening van tegenstanders naast je neer leggen, op een stoel bijvoorbeeld, daar ligt het goed."

Einde dieptepunten vooralsnog.

Rudy HD, als je dit nu zelf terugleest, ben je dan echt trots op je opmerkingen?
Kan ik me maar moeilijk voorstellen, iemand die er trots op is anderen tot last te zijn.

Paulus van Tarsus
Reply
Weet je, Paul, je woorden zijn als parels voor de zwijnen. (@Rudy: niet l-e-t-t-e-r-l-i-j-k nemen hoor....!)

En het vervelende met reacties op dit soort draadjes is dat de man veel te veel aandacht krijgt.

Ik stel voor om niet meer te antwoorden op opmerkingen, nieuwe oproepen, vragen of reacties welke betrekking hebben het vergroten van het uitlaat geluid van motorfietsen. (Laten we het lekker breed maken, en ons niet beperken tot de klassieke boxer BMW.)

Misschien dat geïnteresseerden dan een EIGEN forumpje oprichten waar ze lekker verder kunnen fantaseren over hun puber dromen en onderling wat kunnen babbelen over herrie. Dan zijn we ze hier kwijt.
Reply
Zal binnenkort psychologische hulp aanvragen, verval er steeds dieper in zie ik, elk woord in geschreven zinnen worden tot in den treuren ontleedt, dit om iemand te laten voelen niet goed opgelet te hebben vroeger met taal.
Maar gelukkig kan ik hier wel tegen en in werkelijkheid ben ik zelfs een sociaal iemand te noemen, daar zijn er niet meer zoveel van geloof ik.
Over enkele weken zal de akoestiek van mijn motor in elk geval af zijn, dit ondanks alle genoemde bezwaren.
Tegenstanders houdt je altijd, woon in Assen en weet daar alles van, als vooruit strevende gemeente hebben we hier zelfs een stichting voor, voor mensen zoals mij.
Het zij zo, heb me er zelf bij neer gelegd.
Reply
Frans,

Kijk eens op deze site:

http://www.gkb-import.nl/sebring/motor/motor.htm
Reply
Reactie van bezoeker 'Peterr45', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn 45 maakt ook een leuk geluid ook al heeft hij minder dan 500 cc, misschien door de kortere pijpen dan de overige.(Al kan hij niet tippen aan mijn nato die ik ooit had) Wat geluid van Rudy´s r75 betreft, het is zijn ding en als er omwonenden last van hebben kunnen hun weer aankloppen bij overheids diensten omdat deze pijpen waarschijnlijk geen E keur hebben. Tot zover het burgerlijke deel. Geen geluid maken is levensgevaarlijk heb ik ooit op mijn r1100rs gemerkt, nog nooit zovaak niet opgemerkt in het verkeer. Terwijl hij licht van kleur was, dus geluid heeft ook voordelen. En bij een fiets als die van Rudy past het ook vind ik.

Succes met het project en plaats aub de link van de 4 magni set up zodra die er is.

Grt, Peter v Oossanen

ps, Rudy, zijn wij nou zo slim of.......hihihihi
Reply
Voor een ander geluid als het standaard geluid is het misschien nog een optie om het volgende bedrijf eens te benaderen:

http://www.uitlaten.com/

Doen erg veel voor moderne motorfietsen, aangaande uitlaat systemen.
Reply
Reactie van bezoeker 'DE BOER', geïmporteerd van het oude forum:

nou, es effe denk'n eeeehhhhhhhh, eeeeeeeeehhhhhhhhhh, ja....nou....eeeeehhhhhhhh, ja boortol, zaag, of eeeeehhhhhh, jao ....piep'n d'raf ! Groet. Ed. R90/6. Uitgeholde dempers.
Reply
Reactie van bezoeker 'Fransie', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:nou, es effe denk'n eeeehhhhhhhh, eeeeeeeeehhhhhhhhhh, ja....nou....eeeeehhhhhhhh, ja boortol, zaag, of eeeeehhhhhh, jao ....piep'n d'raf ! Groet. Ed. R90/6. Uitgeholde dempers.
Geinig al die reacties op mijn serieuze vraag. Natuurlijk moeten we rekening houden met onze medemens en natuurlijk zijn er grenzen. Maar ik rijd graag motor voor mijn plezier en wil dat graag zo houden. Een steviger geluid dan ik nu heb herinnert mijn mede(auto)weggebruikers aan mijn aanwezigheid als zij uit het leesblaadje naast hun op de stoel wakker schrikken. Of weer zo nodig een OH-gesprek moeten voeren. Voorlopig krijgt de mening van Rudy van mij het voordeel van de twijfel. Boortol en zaag heb ik al geprobeerd maar het is wel een BMW, Duitse degelijkheid!
Reply
Reactie van bezoeker 'Boxer-Bakra', geïmporteerd van het oude forum:

Fransie : Zoek op google-chrome. Vul in Open Uitlaat. Het 2de plaatje linksboven analiseren. Je aanwezigheid wordt in het verkeer opgemerkt. Toch rijst weer de zelfde vraag onder die foto. Groetjes Cees.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)