Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ruiger geluid mogelijk?
Reactie van bezoeker 'Frans Koster', geïmporteerd van het oude forum:

Ik rijd sind vorig jaar een fraaie R850 Cruiser uit 2002. Ik ben dik tevreden maar mis echter een wat ruiger of harder geluid uit de uitlaat. Is er wat anders mogelijk dan dat fluitje van nu?
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Op dit forum zit een zekere Rudy van de Ae.
Die zal zich waarschijnlijk aangesproken voelen om U van advies te dienen.
Een betere adviseur zult U zich niet wensen, Rudy is een autoriteit op het gebied van herrieschoppen.

Paulus van Tarsus
Reply
De 1e vraag is natuurlijk: waarom een ander geluid, is het originele geluid niet goed genoeg dan.
Als je meer sound uit je motorfiets wilt laten komen is het misschien verstandiger om voor een oude motorfiets te gaan, die hadden vaak standaard al meer decibel uitstoot als de huidige moderne motorfietsen en een mooie klank.
Geluid kan uitgroeien tot passie, obsessie, maar ook haat,als herrieschopper door het leven gaan, asociaal puberaal gedrag en noem er nog maar een paar.
De mooiste geluiden kwamen uit Grand Prix race motoren uit de jaren '60-'70, hierna ging het bergafwaarts.
Voor het mooiste geluid moet je eerst wat oude filmpjes van weleer beluisteren, met bv MV Agusta's,Benelli's, BMW's en de Honda RC modellen.
Bezoek eens een Classic motorrace en ga dan voor jezelf na of hier geluid bij zit wat je graag op je eigen motorfiets wil.
Zelf ga ik voor het uiterste en ultieme geluid, wat ik zelf mooi vindt dus, dit stuit vaak op zwaar verzet en commentaar, kan terecht maar ook onterecht zijn, jalouzie misschien wel, zo van: dat mag niet, maar je doet het wel.
Wat doe je de samenleving aan, veel oudere ouderen weten dit soort zaken op waarde te schatten en vinden het prachtig, nostalgische gevoelens keren bij hun terug en je ziet ze gelijk opfleuren en jonger ogen, maar dat was vroeger, anno 2011 mag en moet je dit soort dingen niet meer doen blijkbaar, schijnt niet van deze tijd te zijn,so what?
Blijf er bij dat geluid een passie is, geluid is wat anders als herrie schoppen, je moet het gewoon voor jezelf uitmaken hoe je als motorrijder over Neerlands wegen wilt rijden en in principe de mening van tegenstanders naast je neer leggen, op een stoel bijvoorbeeld, daar ligt het goed.
Enne: Hadee is een toevoeging aan de eigen naam ivm passie voor een geluidloze Harley-Davidson Liberator uit 1942, nou ja: geluidloos?
U ziet nu dus dat een ruiger geluid iets meer inhoud als simpelweg een andere demper er op te zetten of de huidige aan te passen, denk er goed over na wat je wilt, er gaat een behoorlijke filosofie achter schuil.
Wacht nu eerst weer de gigantische negatieve reactie's af, want die komen geheid.
Reply
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

het geluid van een wl is een feest voor de oren. mensen met levenservaring komen naar je toe: ik dacht het al te horen , daar komt nog een echte
Reply
Reactie van bezoeker ' Boxer Bakra', geïmporteerd van het oude forum:

Voor Rudy :: Geen commentaar!!! Ooooooit was ik ook jong. Foto uit 1966. Zandvoort , Sportklasse. Hier moesten wij het mee doen, er was niks anders. Resultaat , Herbert Spahn veegde met zn standaard R50S met zweefzadel , de vloer aan met ons. Dan had je weer even stof tot nadenken. Die pijpen hebben er niet lang op gezeten. Heb nieuwe gemaakt , afgekeken van een R54 RS van Jan Keesen uit Wouwbrugge. Veel plezier met je pijpen ; Gr. Cees

[img]/import/photos/p39343s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'joseph', geïmporteerd van het oude forum:

Voor de Cruisers bestaat er inderdaad geen aftermarket 'hardere' uitlaatpijp, wellicht kennen fabrikanten van dergelijk spul ook het spreekwoord dat sommige motorfietsen 'te lelijk zijn om het te helpen donderen'.
Deze kerel ( http://www.youtube.com/watch?v=tB7NofNDClE )heeft toch een poging ondernomen en er gewoon een recht, vrij pijpje opgezet. Klinkt lekker, een beetje als een kaartspel tussen de spaken van een kinderfietsje.
Reply
Erg mooi plaatje, ik ben dus gelukkig niet gek.
Reply
Natuurlijk ben jij niet gek Rudy, de manier zoals je schrijft en ook jouw BMW vind ik geweldig !
Ben nu bezig mijn R100rs om te toveren naar caferacer ,uiteraard hoort daar een mooi
geluid bij. Moet een geluid worden dat wel heftiger is dan de standaard fluisterpijpen, maar ook weer niet te storend voor anderen. zit sterk te denken aan Megatons, betaalbaar en niet te moeilijk om vast te knutselen.

Groeten Krijn.
Reply
Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:

Heb zelf een WL. Die dingen maken muziek.
Reply
Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:

Oh ja, kijk even op je buis. Toets in "WLC Start". De rood-zwarte is de mijne. Saai filmpje maar verschrikkelijk mooi ding (vind ik).
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)