Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
trillende remmen K100 rs 4V
#1
Reactie van bezoeker 'maarten', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo allemaal, als ik rem met mijn k100rs4v uit '90 trilt de hele voorvork of de schijven krom of onrond zijn.
nu zie ik wel een soort imitatieschijven mij de hobbyist maar geen floaters en andere bevestigingsmaterialen.
iemand ervaring met deze schijven? iemand een idee hoe je de bevestigingsbouten uit de alu velg krijgt zodat er later ook weer een bout in kan? ( slopen kan ik wel maar om het heel te houden....)
groet,
maarten
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'theo', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo ,bij onze sponsor hebben ze deze schijven en ook de erbij horende floaters zowel in origineel als ook in imitatie uitvoering.
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'Boxer Bakra', geïmporteerd van het oude forum:

Maarten : Met de befaamde schroevendraaier test kan iedereen vaststellen hoe krom je schijven zijn . De oorzaak dat schijven krom trekken moet je toch in je remklauwen zoeken. Ik neem aan dat iedere remklauw bij jouw fiets 2 zuigers heeft. Als er een vast zit of zwaar heen en weer gaat, dat vindt die schijf niet lekker. Dader is meestal, het niet regelmatig vervangen van remolie. Remolie heeft de rottige eigenschap dat het vocht opneemt. Dit vocht gaat naar je remklauw en zorgt voor oxidatie, gevolg zuiger gaat vreten of vast zitten.Dit fenomeen wordt gemakkelijk vergeten. Als de kleur van je remvloeistof helder is, kun je toch niet zien wat het vochtgehalte is. Een goede motorzaak heeft daar een meter voor ( Wirth) en aan de hand van de lampjes die gaan branden , zie je de conditie van je remolie. De regel is dan ook ,,,, Vervang 1 maal per jaar je rem vloeistof en niet enkel in je potje op het stuur. de rottigheid zit in je remklauwen. Dus die motte ook leeg!!!! Plus je stofafdichtingen controleren. Het is weer een lang verhaal, ik hoop dat het een goede uitleg is . Als je er bang van bent, laat het een vakman doen. Remmen zijn van levensbelang, en niemand op dit forum wil dat Maarten verongelukt door fouten. Succes Groetjes Cees.
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'Boxer Bakra', geïmporteerd van het oude forum:

Maarten nog een vraag : Zit er toevallig ABS op jouw fiets, want die zijn er ook. Die remmodule kan ook rare kuren hebben hoor!!!
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'maarten', geïmporteerd van het oude forum:

ik heb nog een type zonder ABS..
wat ik wel denk ( ik heb het niet nagemeten maar...) is dat de schijven te dun zijn geworden, en wat ik merk dat ze niet meer lekker floaten na het vervangen van de wave ringen achter bussen.
en ja natuurlijk, remolie zeer regelmatig vervangen en niet alleen het potje maar vooral ook beneden in.
stofkappen zijn dicht, remzuigers gaan vrij.
waar ik alleen bang voor ben, vergeef mij oH sponsor,
dat de schijven van mindere kwaliteit zijn als gewend,
dat ze binnen geen keer eruit zien of ze op een motoguzzi in een regenbui zitten ( roestbruin)

groet,

maarten
Reply
#6
Reactie van bezoeker 'Boxer Bakra', geïmporteerd van het oude forum:

Stuur mail naar sponsor voor info. Type , bouwjaar, serienummer. Hij verkoopt schijven van GRIMECA zelfde kwaliteit roesten niet !! Goedkoper dan org.BMW. Van sommige types zijn er schijven die wel roesten, dat schrijft hij er dan uitdrukkelijk bij.!!! Groetjes Cees
Reply
#7
Reactie van bezoeker 'Boxer Bakra', geïmporteerd van het oude forum:

Maarten ; Die voorrem schijven zitten op K75 en K100 Grimeca DR 337 FTA Buiten diameter 285mm -- Binnen diam. 62mm-- dikte 4mm -- 4 boutgaten 10mm Remvlakbreedte 32mm Grimeca italy noemt 198 euro. Das diere !!! Alternatief , Slopers afzoeken. Dikwijls ook krom !!! Sponsorprijs mischien gunstiger ! Heb Grimeca gevonden via Google . Grimeca brakes invullen, en je kan het vertalen naar nederlands. Vergelijk de maten en veel sterkte met die 16 gaats baksteenRS. Groetjes Cees.
Reply
#8
Reactie van bezoeker 'Kees', geïmporteerd van het oude forum:

Beste, met het vervangen van mijn remschijven van de RS4V heb ik de schijven van Braking gekocht. Prima kwaliteit (nee, geen aandelen) en ze roesten niet!
De moeren heb ik los gekregen met een slagschroevendraaier met een passende bit erin. Met het monteren, tegelijkertijd een magneetje voor, en een fietscomputer gemonteerd, want de teller van mijn K overdreef behoorlijk!
Kijk maar wat je met de info doet, in ieder geval veel succes ermee.
Reply
#9
Reactie van bezoeker 'Boxer Bakra', geïmporteerd van het oude forum:

Maarten kijk even bij de aanbiedingen van de sponsor hier links !! Doei!!!
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)