Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:
Heren, mijn Krauser koffers beginnen wel erg grijs te worden (net als ik trouwens)
Hebben jullie tips om ze weer een beetje zwart te krijgen?
Ergens zit ik te denken om ze in de zwarte bumperspray te zetten, ik hoor ook wel eens zwarte schoensmeer.
gr marcel R80RT
Reactie van bezoeker 'Rob', geïmporteerd van het oude forum:
Marcel
Je kan het proberren met cockpit- siliconenspray of anders het onderhoudsmiddel voor (zwarte) kunststof bumpers en strippen wat je kan kopen bij auomaterialen zaken.
(spuiten kan altijd nog) Succes
Reactie van bezoeker 'Peterr45', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi, zelf goede ervaring met OK-wax, in een blik
Blijft lang zitten.
Succes.
Hoi Marcel,
Voor het weer zwartmaken van ongespoten zwart kunststof gebruik ik
een flesje black chrome van turtle wax. (Als het nog te koop is tenminste).
Het kunststof word na verloop van tijd toch wat poreuser, en verliest wat van z'n kleur.
Het is volgens mij een soort van olie met grafiet toevoeging.
De olie voed het kunststof, en de grafiet maakt het weer echt zwart.
Het voordeel is dat het geen verf achtig product is wat er weer af kan bladderen.
Het voor mij enige nadeel is dat je het wel even goed moet uitpoetsen,
want het teveel aan product geeft vlak na toepassing wel af!
(Ook is het wel aan te bevelen om een paar handschoentjes te dragen bij het opbrengen.)
Het resultaat op langere termijn is volgens mij prima.
Misschien heb je er wat aan .
Groetjes, Kees.
De koffers zijn ook prima te spuiten met autolak, in iedere glansgraad die ja maar wilt.
Mat Halfglans of Hoogglans, dat kan allemaal.
Als er al eens flink met siliconenspray oid op is gespoten dan maar liever niet gaan spuiten...
Voor de `thuisspuiter` zijn er ook mooie spuitbussen te koop, beginnen met spuitbus kunsstof hechtprimer(meestal transparant) en daarna met spuitbus zwarte kunsstoflak.
Eerst wassen met water en zeep. daarna heel goed ontvetten met een echte ontvetter voor zulk werk, daarna schuren met fijne scotchbrite(soort schuurpons) goed afwassen met water en zeep,
goed droogmaken ,nogmaals ontvetten en spuiten maar.
Groeten Krijn, autospuiter.
Reactie van bezoeker 'benno', geïmporteerd van het oude forum:
Goede ouderwetse methode is gekookte lijnolie gebruiken (verfwinkel, bouwmarkt). Dit goed inwrijven en daarna de koffers paar dagen binnen laten opdrogen, de olie trekt langzaam in de kunststof en het residue verdampt. Hierna is alles weer mooi zwart voor lange tijd en het kost geen drol (3 euro de liter). Ik gebruik deze methode voor kunststoffen op de motor en autobumpers.
Let wel op met doekjes waar lijnolie opzit, die kunnen spontaan in de brand vliegen door broei. altijd opengevouwen bewaren of uitspoelen dus.
Benno
Reactie van bezoeker 'job', geïmporteerd van het oude forum:
Met een fohn: niet al te warm laten worden, want dan smelt het..De donkere kleur komt dan vrijwel helemaal weer terug.
gr. Job
Wat is een fohn??
Ben maar een simpele belg hé.
grt eddy
Reactie van bezoeker 'benno', geïmporteerd van het oude forum:
haardroger