Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
slecht lopen op zijstandaard
Reactie van bezoeker 'benno', geïmporteerd van het oude forum:

Bij scheefstand is 1 kant van de vlotter al lang omhoog gekomen om de toevoer af te sluiten als bij de naald nog bijna niets staat. Beter was een smalle vlotter in het midden geweest maar die bestaan nu eenmaal niet. Nogmaals, op zich zou ook op de middenbok alles normaal (of in ieder geval) redelijk moeten lopen

groet,

Benno
Reply
op de middenbok loopt ie perfect.
er zitten 2 vrij nieuwe kunststof vlotters in.

ik denk dat ik hem zo maar laat en het onregelmatig lopen voor lief neem.
Reply
Quote:Bij scheefstand is 1 kant van de vlotter al lang omhoog gekomen om de toevoer af te sluiten als bij de naald nog bijna niets staat. Beter was een smalle vlotter in het midden geweest maar die bestaan nu eenmaal niet. Nogmaals, op zich zou ook op de middenbok alles normaal (of in ieder geval) redelijk moeten lopen

groet,

Benno
Laten we even een voorbeeld geven: bij horizontale stand is bij niveau halverwege de twee vlotterlichamen de toevoer net gestopt. Hier leveren dus 2 lichamen ieder de halve opwaartse kracht. Bij schuinstand moet dan 1 vlotterlichaam de hele opwaartse kracht leveren en dat lukt alleen bij volledige onderdompeling.

Pak maar een eens bakje met water, vul dat half en geef in het midden van een zijkant de niveauhoogte aan. Ga het nu schuin houden en je ziet dat het niveau bij dat merkteken niet verandert. Daarom zitten de sproeiers ook in het midden.
Reply
probleem opgelost.
mijn choke bleef iets hangen (zie ander topic)
als ik de choke er met de hand bij de carburateurs helemaal afduw loopt hij prima op de zijstandaard.

Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)