Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
slecht lopen op zijstandaard
#11
Reactie van bezoeker 'Bertje', geïmporteerd van het oude forum:

Carburateurs werken ook prima, maar hebben ook wel enkele nadelen.
Ze zijn afhankelijk van de zwaartekracht, en daarom ook daarin beinvloedbaar.
Ze ziin gevoelig voor scheefstand, aangezien die het vlotterniveau beinvloed.
Ze zijn slecht af te stellen, in de overgang van de verschillende regelbereiken zitten "gaten".
Ze zijn niet flexibel in te regelen voor verschillende omstandigheden (warm-koud-luchtdruk-vochtigheid).
Dit alles kan met injectie wel, in de labdasonde-injectie regelkring.

Dus, het werkt nog steeds, maar dan wel net zoals een typemachine nog steeds werkt, maar bijna niet maar gebruikt wordt.

Maar: ik vind injectie ook niets, ik heb ook liever een carb.

Bertje
Reply
#12
Hallo Bertje,
is mijn probleem dan herkenbaar, m.a.w. hebben alle airheads hier last van?
of heeft mijn r100 dit alleen maar, dan wil ik het dus oplossen, als iedereen hiervan last heeft vind ik het verder wel prima.
graag je (gewaardeerde) reaktie
Reply
#13
Reactie van bezoeker 'Bertje', geïmporteerd van het oude forum:

Jouw probleem is herkenbaar, in die zin dat mijn boxer ook niet erg mooi loopt op de zijstandaard.
Nou moet ik er wel meteen achteraan zeggen dat ik de zijstandaard maar zelden gebruik, ik vind die van mij nogal ieletjes.
Daar bedoel ik mee te zeggen dat als mijn motor 4 centimeter naar voor rolt, de zijstandaard al over zijn dode punt heen is en mijn brommert op de grond ligt.
Voor de gehele mensheid kan ik niet spreken helaas, ander had ik graag wereldvrede gewenst, maar ik denk dat het toch wel redelijk algemeen is.
Nogmaals, ik ken niet alle boxers persoonlijk.

Gewaardeerde reactie, dat soort vriendelijke opmerkingen, dat ben ik helemaal niet gewent!

Bertje
Reply
#14
tja, ik ben blij met bruikbare tips omdat ik zelf van de boxers weinig verstand heb en omdat vriendelijkheid geen geld kost (haha)

Reply
#15
Had jaren terug dit probleem ook. Opgelost door de jiffy te verwijderen omdat de motorfiets bijna omflikkerde. Nij staat die keurig netjes op de middenbok, beide kanten lopen nu mooi gelijk.
Ander probleem was het roken uit de uitlaat bij starten op de jiffy, bij middenbok gebruik ook hier geen last meer van.
Dus de oplossing is eigenlijk heel simpel: haal de jiffy er af.
Reply
#16
Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:

Als je de carbs goed afstelt kan zo'n ding prima op de zijstandaard blijven draaien. De mijne (r80 g/s en r100 - indien zonder span-) doen dit zonder problemen. Stop ook eens met het waterpas zetten van die carbs; Als je ze met de vacuumdeksel iets naar het blok draait krijg je ook een betere koude start (iets hoger niveau in het
chokecompartiment in de vlotterbak).
Reply
#17
Reactie van bezoeker 'Peterr45', geïmporteerd van het oude forum:

Door de belabberde bmw middenbok (bij de monogeveerde is hij beter) zet ik hem juist op de zij-poot. zorgt dat die in orde is en spaar je midden bok. Die gebruik ik alleen voor onderhoud aan de fiets.

En op de zijpoot loopt hij inderdaad iets anders, dit door schuin vloeistof niveau in de carbs.

Peterr45
Reply
#18
Reactie van bezoeker 'benno', geïmporteerd van het oude forum:

Anders lopen misschien maar ik merk er weinig van. Enige is dat bij mij starten op de jiffy wat moeizamer gaat. Lopen is geen enkel probleem. Middenbok of zijstandaard maakt bij mij niets uit. Lijkt toch op iets met vlotterniveaus te zijn volgens mij. Heb je al eens gekeken wat er gebeurd als je met lopende motor (op de jiffy) de kranen dichtzet, de motor uitgooit en dan de vlotterbakken demonteert. Ben benieuwd of er dan grote verschillen in niveaus te vinden zijn.

groet,

Benno
Reply
#19
De vlotters in een Bingcarburateur bestaan niet voor niets uit twee delen, links en rechts van de sproeiers en de vlotternaald in het midden.

Dit is gedaan om ook bij scheefstand het benzineniveau bij de sproeiers op de goede hoogte te houden.

Wat kan zijn is dat de vlotter(s) wat zwaar bewegen en/of het vlotterniveau ongelijk is.
Reply
#20
Reactie van bezoeker 'Cor', geïmporteerd van het oude forum:

Als je de vlotterkamers er toch af hebt, controleer dan ook even het gewicht van de vlotters. Dit zou ongeveer 12,5 gr. moet zijn. Ik weet niet wat de tolerantie mag zijn maar bij 15 gr. ging het bij mij in ieder geval mis. (slecht stationair lopen en soms overstromen). Deze oorzaak kan je dan uitsluiten.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)