Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
slecht lopen op zijstandaard
#1
Reactie van bezoeker 'Willie', geïmporteerd van het oude forum:

Zolas de titel al zegt, als ik mijn r100rt uit 1981 op de zijstandaard zet begint hij meteen slecht te lopen.
het lijkt of 1 cilinder er mee ophoudt.
tank is vol en de staat van onderhoud van de motor is goed.
ik heb nog niet verder gekeken ivm met de kou maar ikzelf verdenk een carburateur.

heeft iemand al eens zoiets meegemaakt? tips misschien?
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'benno', geïmporteerd van het oude forum:

Moet bijna wel he, vlotterbakniveau veel te laag aan een kant (rechts) of te hoog (links)

groet,

Benno
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'Willie', geïmporteerd van het oude forum:

dank je voor de tip Benno,
ik zal morgen eens kijken naar de vlotternivo's.
hij zal dan rechts wel te laag staan denk ik zodat hij geen of te weinig benzine aankan.
omdat de motor altijd zeer goed onderhouden is verwachte ik dit eigenlijk niet.

groet,
Willie
Reply
#4
Misschien wil de vlotter niet lekker kantelen als de motor schuin staat waardoor of te veel of te weinig aanvoer. Ik denk eerder te weinig. Zitten er filters in de aanvoerende leiding en zet je alle twee de kranen open. Ik heb er altijd maar een open staan.
bij een R100RT
Reply
#5
Ja er zitten filters in de slangen en ik zet beide kranen open.
Reply
#6
Het is ook niet de bedoeling om de motor te laten lopen op de zijstandaard.
Volgens het instructie boekje mag je hem alleen gebruiken voor kort parkeren.

Pieter
Reply
#7
ja dat klopt, maar dat wil dan niet zeggen dat hij op de zijstandaard meteen beroerd moet gaan lopen, wel?
Reply
#8
ik heb de vlotternivo's gekontroleerd, en deze waren beide goed.
vlotters en vlotternaalden zijn pas vervangen en prima in orde.
heeft er misschien nog iemand een goede tip?
Reply
#9
Reactie van bezoeker 'Bertje', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Moet bijna wel he, vlotterbakniveau veel te laag aan een kant (rechts) of te hoog (links)

groet,

Benno
De carburateurs zijn geconstrueerd om zelfstandig hun werk te doen.
Jij ziet ze samen als één bak vloeistof, dat is niet goed.
De motor kan gemakkelijk lopen als hij schuin hangt in een bocht, de benzine wordt dan door de middelpuntviegende kracht "onderin" de vlotterkamer gehouden.
Als de motor stilstaat is die kracht er niet en is het vlotterniveau verstoort.
De motor loopt dan dus slecht.
Het is volgens mij zowiezo een slecht idee om de motor te laten lopen op de zijstandaard.
Mijn brommer is zo eens omgevallen.

Willie, als je er vanaf wilt, injectie monteren.

Bertje
Reply
#10
injectie?
nee, dank je, heb ik al eens gehad op een r1100gs.
het systeem is dusdanig gecompliceerd dat je daar zelf weinig aan kunt doen.
als je daar iets aan krijgt onderweg ben je zwaar de klos.

en we hebben het bijna 100 jaar gedaan met carburateurs, waarom zou dat nu ineens niet meer werken?
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)