Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
uitlaat h-stuk ja of nee
Reactie van bezoeker 'iwan', geïmporteerd van het oude forum:

hallo allen,
na van alles gelezen te hebben op dit geweldige forum heb ik nog een vraagje over de uitlaat.
is het nodig een H-stuk of een tussenpot te monteren?
als het gaat om minder decibels dan is het duidelijk, doe die tussenpot.
maar als ik nu gewoon aan iedere bocht een pijp knoop en alleen de voorste balanspijp laat zitten dan wordt de druk toch al vereffend?!?!
Of is dit onvoldoende en is daarom nog een H-stuk of tussenpot gewenst?
gaarne uw mening Wink

met vriendelijke groet,
Iwan
Reply
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

Tot 1980 hadden de boxers een balanspijp vooraan, van 1980 tot 1985 twee balanspijpen, vanaf 1985 een balanspijp en een tussenpot. twee balanspijpjes gaf meer koppel, de tussenpot kwam vanwege emissie eisen.
Reply
Reactie van bezoeker 'Thierry', geïmporteerd van het oude forum:

dag allemaal,

weet iemand of het mogelijk is om een uitlaat met dubbele balanspijp (volgens adverteerder 38mm en geschikt voor R80 / R100) ook te monteren op een R75/7?
Reply
Reactie van bezoeker 'Didier', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb een R80RT bwj.'86 met een origineel uitlaatcircuit : 2 bochten - tussenpot - 2 dempers. Nu kreeg ik als cadeau 2 dempers voor een diepere sound. Die dempers passen niet op mijn modeljaar '86 omdat die voor een '81 zijn. Bestaan hiervoor de juiste koppelstukken?
Een tussenpot hoeft voor mij niet meer. Gewoon 2 bochten die overgaan in die dempers.
Mijn bochten zou ik graag origineel houden, daarna het nieuwe tussenstuk en daarop de dempers.
Bestaat dit?

[img]/import/photos/p39318s.jpg[/img]
Reply
Quote:Ik heb een R80RT bwj.'86 met een origineel uitlaatcircuit : 2 bochten - tussenpot - 2 dempers. Nu kreeg ik als cadeau 2 dempers voor een diepere sound. Die dempers passen niet op mijn modeljaar '86 omdat die voor een '81 zijn. Bestaan hiervoor de juiste koppelstukken?
Een tussenpot hoeft voor mij niet meer. Gewoon 2 bochten die overgaan in die dempers.
Mijn bochten zou ik graag origineel houden, daarna het nieuwe tussenstuk en daarop de dempers.
Bestaat dit?
graag uw vraag in een nieuw topic plaatsen, niet meeliften met een ander svp
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)