Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verlichting Voltmeter en klokje R100RT
Beste collega's.

Mijn verlichting van beide componenten zijn zwak. Is er wat meer licht te krijgen in de uitlezing. Heb onlangs verlichting van Km teller en toerenteller vernieuwd. Heb nu beter beeld daardoor. Nu bovengenoemde klokjes nog. Graag jullie verlichtende visie.
Zijn die speciale bajonetlampjes nog te krijgen?
Reply
zoek eens op www.conrad.nl

hans
Reply
Die lampjes hebben ze ook bij onze sponsor. Maar Conrad.nl is een goede tip als je de standaard lampjes zou willen vervangen door LED lampjes. Die verbruiken veel minder stroom en gaan (bijna) nooit kapot. Zijn wel iets duurder dan de standaardlampjes. Ook de lichtopbrengst kan iets minder zijn. Ik heb de lampjes in de cockpit van mijn K75's onlangs vervangen door groene LED lampjes. Heel mooi resultaat!
Reply
Mijn motor stamt uit 1979 en ik vraag me af of de bajonet van de LED dezelfde is als de oude lampjes. De oude bajonet zijn geen puntjes op de voet van het lampje maar langwerpige bultjes op de voet. Was de unit van de K75 hetzelfde als de R100RT?
Reply
Hoi Jeroen,

Eerlijk gezegd weet ik dat niet. De voetjes van de LED lampjes in de tellers van mijn K75 hebben geen bajonetfitting, maar worden in de contactjes gedrukt. Wel weet ik dat het lampje dat in de kuip van een R100RT zit, net boven de koplamp, een lampje met een bajonet fitting is. Dat heb ik ook eens door een LED lampje vervangen. Maar de lampjes in de voltmeter en klokje zijn erg kleine lampjes. Ik zou eens goed zoeken zoals Tweedehans aangaf op Conrad.nl. Als die de lampjes die je zoekt niet hebben (in LED uitvoering), dan wordt het denk ik moeilijk.
Reply
Hallo Jeroen,

Heb pasgeleden bij mijn R80RT "82 ook de lampjes van de klok en de voltmeter vervangen .....deze waren toen niet bij onze sponsor op voorraad en bij het eerste de beste autobedrijf hier verderop kon ik ze gewoon kopen a 2 euro p/st.

Het zijn geen leds maar nieuwe lampjes geven vaak ook al een iets beter licht.

Succes Henri.
Reply
Bedankt voor beide reacties. Het bajonetlampje in de kuip boven de koplamp heb ik vervagen voor een op maat gemaakt LED-balkje, zodanig dat ik er altijd weer een bajonetlampje in terug kan zetten. Ik zal eens in een auto accesoirezaak gaan kijken.
Reply
Reactie van bezoeker 'Jacob', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Bedankt voor beide reacties. Het bajonetlampje in de kuip boven de koplamp heb ik vervagen voor een op maat gemaakt LED-balkje, zodanig dat ik er altijd weer een bajonetlampje in terug kan zetten. Ik zal eens in een auto accesoirezaak gaan kijken.
Ik overweeg ook het bajonetlampje boven de koplamp in de kuip te vervangen door een of andere led-strip, maar ik heb nog geen goed idee op welke manier. ik wil wel terug kunnen als het nergens op lijkt.
Reply
Je hebt LEDstrips voor 12V in de auto. Heb een setje gekocht bij automaterialenzaak en van een exemplaar de behuizing arafgehaald. Daarna kon ik het na wat bijvijlen in de oude reflector stoppen, aansluiten en afdekglaasje er overheen.
Reply
Reactie van bezoeker 'Jacob', geïmporteerd van het oude forum:

Bedankt voor je reactie, Jeroen. Ik kan me voorstellen dat het lastig is een lange strip in een bajonet-houder te draaien, vanwege de beperkte ruimte die je hebt, maar blijkbaar is het je gelukt. Ik zal eens op zoek gaan bij een automaterialenzaak of ik daar iets geschikts kan vinden.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)