Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
niet aanslaan bij koude
Quote:Hoi, bij die lengte moet je effe uitrekenen hoe dik hij dan moet zijn! de orig dikte zal dan te veel weerstand geven, let daar ook op.

je heb hem 4 maal langer dan origineel(zo een beetje), dus ook 4 maal meer doorsnede nemen, en dat geldt ook voor de min kant.

Grt, Peterr45
Daar geldt de volgende formule voor de kabelweerstand: R=L*rho/A
Waarbij R weerstand is in ohms, L=Lengte, rho is 0,0175 ohm/meter bij koper en A is de doorsnede in mm2.
Bij een kabel van 8 mm (de huidige) is de doorsnede dus pie*r2 = 3,14 * 16= ca. 50 mm2.
Bij 12 mm rond wordt dat 3,14*36= 113,04 mm2
Een aannemelijke spanningsval over 1,5 meter kabel is 1,5 Volt,
van de volle accu-spanning van 12,6 V blijft dan 11 Volt over. Bij een startstroom van 200 Amp. is een goede kabelweerstand dan 7,5 milli-ohm = 0,0075 ohm.

Reply
de kabel is gemaakt, is 50 mm2. geworden, nu een gat uitslijpen in de afdekkap, ombuigen van dit oog is onmogelijk, dan komt ie te dicht bij de massa van de startmotor. Dus de kabel moet nu recht omhoog naar de framebuis.
Reply
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:

Waarom hou je het niet origineel, met normale kabels en een frisse accu op de plek waar hij hoort ?
Zou dan toch aan moeten slaan ?
Het is net aan, dat weet ik, maar met alles in goede conditie moet dat lukken.

of overstappen op draadloze stroom tuurlijk... ;-)
Reply
Quote:Waarom hou je het niet origineel, met normale kabels en een frisse accu op de plek waar hij hoort ?
Zou dan toch aan moeten slaan ?
Het is net aan, dat weet ik, maar met alles in goede conditie moet dat lukken.

of overstappen op draadloze stroom tuurlijk... ;-)
gat zit erin, ben alweer aan het opbouwen. Nu klepspeling nalopen en naar KwikFit.
Sommige mensen lezen het begin van dit verhaal niet goed.
Reply
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:

Lezen het begin niet goed ?

Met alles origineel zou het moeten werken, simpel, er hoeft geen grotere accu in.
Reply
Reactie van bezoeker 'Rob', geïmporteerd van het oude forum:

Ter lering en vermaak

http://www.hobbyist.nl/forum/?action=viewtopic&id=5776

Succes
Reply
Ik ben net bij Kwik-fit geweest, de accu van 11 maanden oud werd afgekeurd, ik kreeg een nieuwe !!
Nu nog een paar koude nachten afwachten.
Reply
Reactie van bezoeker 'Peterr45', geïmporteerd van het oude forum:

Mooi, succes!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)