12-17-2010, 12:57 AM
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi.
Diverse vragen komen bij mij op.
R100RT, bj '80 met elektronische ontsteking, welke?
De originele BMW uitvoering, of een ander?
Verder de staat van onderhoud?
Klepspeling ok?
Ontsteking op tijd?
compressie in orde?
Carb's schoon en alles gangbaar?
Dan de accu, of de kabels ervan?
Ik zou eens goed kijken naar de staat van die kabels en deze evt vervangen door wat dikkere, meestal verlies je accuspanning door de, naar mijn mening te dunne kabels.
En ook de aangeknepen ogen zijn verdacht, groen uitgeslagen is niet goed, kijk ook eens onder de isolatie.
Het grote probleem in dit jaargetij is het verlies van accuspanning door brakke kabels, waardoor er te weinig overblijft voor de ontsteking.
Zorg dus dat dit in orde is.
Als laatste betwijfel ik of je wel die 'speciale' bougiekabels nodig bent, een weerstand in die kabel is meestal om de boel te ontstoren en niet om de ontsteking te redden.
Beter zet je er een stel koperkern kabels op, met goeie kwaliteit doppen en een bougie met een 'R' in de type aanduiding.
Die 'R' is al een weerstand in de bougie zelf, dan hoef je die niet nog eens in de kabel te zetten.
Mijn spannetje start iig elke dag in 1x, choke vol open en wat gasgeven als je op die knop drukt.
Groeten, Paul.
Hoi.
Diverse vragen komen bij mij op.
R100RT, bj '80 met elektronische ontsteking, welke?
De originele BMW uitvoering, of een ander?
Verder de staat van onderhoud?
Klepspeling ok?
Ontsteking op tijd?
compressie in orde?
Carb's schoon en alles gangbaar?
Dan de accu, of de kabels ervan?
Ik zou eens goed kijken naar de staat van die kabels en deze evt vervangen door wat dikkere, meestal verlies je accuspanning door de, naar mijn mening te dunne kabels.
En ook de aangeknepen ogen zijn verdacht, groen uitgeslagen is niet goed, kijk ook eens onder de isolatie.
Het grote probleem in dit jaargetij is het verlies van accuspanning door brakke kabels, waardoor er te weinig overblijft voor de ontsteking.
Zorg dus dat dit in orde is.
Als laatste betwijfel ik of je wel die 'speciale' bougiekabels nodig bent, een weerstand in die kabel is meestal om de boel te ontstoren en niet om de ontsteking te redden.
Beter zet je er een stel koperkern kabels op, met goeie kwaliteit doppen en een bougie met een 'R' in de type aanduiding.
Die 'R' is al een weerstand in de bougie zelf, dan hoef je die niet nog eens in de kabel te zetten.
Mijn spannetje start iig elke dag in 1x, choke vol open en wat gasgeven als je op die knop drukt.
Groeten, Paul.