12-16-2010, 09:23 AM
Ik heb iedere winter een startprobleem met mijn zijspan. Niet erg, want ik kan ook met de bus of de trein, maar ik ben benieuwd, wat nu de oorzaak is. Helaas heb ik geen kickstarter, dat zou schelen.
De startmotor is gereviseerd en in februari heb ik de oude mechanische spanningregelaar vervangen door een electronische en de accu vervangen door een nieuwe, nog grotere, van 44 Ah.
Die is vol, heeft 12,6 Volt en het oog is groen.
Als ik hem `s winters uit de garage haal en hem start, dan gaat dat wel. Echter als hij een nacht met vorst buiten heeft gestaan, gaat hij wel rond, maar het duurt te lang, voordat hij aanslaat. Na 8 keer ronddraaien gaat hij steeds langzamer, geeft af en toe een hik om aan te slaan, maar dat gebeurt niet.
Choke staat op 3/4 open. Verder heb ik een electronische ontsteking.
Ik heb verstand van electronica en heb een DVM en een oscilloscoop.
Ik wil nu de bougiekabels en bobine testen.
Heeft een garage daar apparatuur voor?
vraag 2: men zegt, dat de bougiekap op de foto al jaren niet meer gemaakt wordt en verouderd is. Is dat zo? BMW nummer is 1243 182
Alles ziet er onbeschadigd uit.
[img]/import/photos/t6119s.jpg[/img]
De startmotor is gereviseerd en in februari heb ik de oude mechanische spanningregelaar vervangen door een electronische en de accu vervangen door een nieuwe, nog grotere, van 44 Ah.
Die is vol, heeft 12,6 Volt en het oog is groen.
Als ik hem `s winters uit de garage haal en hem start, dan gaat dat wel. Echter als hij een nacht met vorst buiten heeft gestaan, gaat hij wel rond, maar het duurt te lang, voordat hij aanslaat. Na 8 keer ronddraaien gaat hij steeds langzamer, geeft af en toe een hik om aan te slaan, maar dat gebeurt niet.
Choke staat op 3/4 open. Verder heb ik een electronische ontsteking.
Ik heb verstand van electronica en heb een DVM en een oscilloscoop.
Ik wil nu de bougiekabels en bobine testen.
Heeft een garage daar apparatuur voor?
vraag 2: men zegt, dat de bougiekap op de foto al jaren niet meer gemaakt wordt en verouderd is. Is dat zo? BMW nummer is 1243 182
Alles ziet er onbeschadigd uit.
[img]/import/photos/t6119s.jpg[/img]