Als alles in goede conditie is dan start de motor binnen 8 keer ronddraaien.
De meine startte zondag na drie weken stilstand binnen 1 omwenteling.
Reyer R80 1985 met s-kuipje
Reactie van bezoeker 'Bertje', geïmporteerd van het oude forum:
Dat zal dan wel te maken hebben met de toestand van de zuigerkop denk ik.
Helaas heeft ook dit niets met de vraag van Piet te maken.
Een motor met een dikke accu moet gemakkelijk veif minuten kunnen rondslaan, ook in de vrieskoude.
Mijn motor is eens aangeslagen met alleen contact aanzetten!
Zullen we dat dan maar als Lijdraad aanhouden?
PS: ik heb dat boek nog eens gelezen, dat van Pirsig, weet je nog.
Het onvolprezen: Zen en de kunst van het olieverversen of zoiets..........
Dat boek dat jei nooit gelezen hebt?
Gaat helemaal niet over motoren, of onderhoud...
Beetje mislijdende titel ben ik bang.
Bertje.......... een beetje verdrietig geworden langzamerhand.
Zowel technisch als spellingstechnisch.
Maar:...... toch altijd nog hoopvol voor de toekomst.
Voor iedereen een goed 2011 gewenst, en dat we maar niet teveel advies van dit forum nodig zullen hebben.
Anders wordt 2011 een jaar zonder motorrijden ben ik bang.
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:
Bertje,
Stel: je demonteert het bovenste motordeksel en het luchtfilterhuis omdat je bij de startmotor wil komen (ja we hadden een startprobleem). Je komt vervolgens een smerig luchtfilter tegen. Als ik jou goed begrijp, doe je daar niks aan, want dat past niet in je plan ofzo?
Overigens is Lila een veel beter boek van Pirsig.
Ik kom even met griep mijn bed uit, om te zien of er nog nieuws is, bij mijn vraag en zie, dat de Kerstgedachte "vrede op aarde" van toepassing is. Ik luidt de bel van de tweede ronde voor deze boksring. Jullie vermaken je wel zonder mij, zie ik.
Als ik weer in staat ben om op een koude grond in een onverlichte garage te gaan liggen om het voorste motordeksel te demonteren, dan horen jullie weer.
Ik moet de accukabel van de startmotor losmaken, om hem na te laten maken. Dan moet ik helaas eerst afdwalen om mijn houten werkbrug te repareren. Dat is een half uurtje werk.
Het is wat handiger om op een stoel zittend te werken, dan op mijn knieén. Begin van de middag staat de zon ook recht op mijn garage, dan is het ook wel uit te houden.
Geert, hoe gaat het? Leuke Kerstdagen gehad??
Reactie van bezoeker 'Joost', geïmporteerd van het oude forum:
Bertje de almachtige....
Blinder dan blind en ergerlijk irritant, blijf weg met je commentaar als je niks nuttigs te melden heb. Mensen aanvallen doe je maar elders, langszamer hand blijkt deze motor op diverse punten aandacht te behoeven en ja, een dicht lu fi helpt niet. En misschien komen er meer zaken aan het licht die starten belemmerd. Bertje blijft liefst eindeloos door starten met een goede start motor en accu zonder de rest te checken ? onzin Bertje. De misser van 2010!
Alles dient op orde te zijn! Dus alles nalopen, en hopelijk houd Piet er een fijne boxer aan over die op meer punten gecontroleerd is, beter te veel dan te weinig.
Grt, Joost -mag het weten-
ps. Piet nog nieuws ?
Quote:roest idd effe weg halen en behandelen,
je kan wel heel de wangen zien hoor, in een /7 tank, lukte mij ook toen met r80. met klein zaklampje.
Anders uit voorzorg effe met 1 liter benzine spoelen, steeds uit gieten op witte doek die je in een grote trechter leg. Dan zie je goed of er vuil uit komt. Hetgeen doorstroomt kan je er dan weer ingooien, dat doe je een keer of 3, klaar.
Om drek te verwijderen waar water in huist, moet je het anders doen, dat lost niet op met benzine. dat spoelen met 1 liter spiritus. Daarna laten drogen en weer verse benzine erin.
even afgedwaald, ziehier het resultaat
[img]/import/photos/p38941s.jpg[/img]
Quote:Hoi.
Die plaatjes zijn wat vaag, maar in de originele opstelling komt de slang van de ontluchting van voor, langs de startermotor naar achter op de lufi kast.
Daarbinnen zit een T-stuk die de slang verdeelt over de beide aanzuigbuizen.
Daarboven ligt het filter element.
Dit geldt voor de modellen met een plat filter.
De oude, met een rond filter heeft 1 stukje slang, rechtsboven op de motor, direct in de rechter aanzuigbuis.
En dan is er nog een tussenvorm, maar die kan ik even niet voor me halen.
Groeten, Paul.
de boosdoener, met een goede erbij, ik denk, dat de afdichting van het lufi niet goed is gewweest
[img]/import/photos/p38942s.jpg[/img]
Quote:Hoi.
Die plaatjes zijn wat vaag, maar in de originele opstelling komt de slang van de ontluchting van voor, langs de startermotor naar achter op de lufi kast.
Daarbinnen zit een T-stuk die de slang verdeelt over de beide aanzuigbuizen.
Daarboven ligt het filter element.
Dit geldt voor de modellen met een plat filter.
De oude, met een rond filter heeft 1 stukje slang, rechtsboven op de motor, direct in de rechter aanzuigbuis.
En dan is er nog een tussenvorm, maar die kan ik even niet voor me halen.
Groeten, Paul.
zo zit het bij mij.
[img]/import/photos/p38943s.jpg[/img]
Reactie van bezoeker 'benno', geïmporteerd van het oude forum:
Dat luchtfilter ziet eruit als een K&N, die hoeft niet eens verkeerd te zijn dus want die dingen zijn vet (hoort voor de werking) en zitten dus altijd vol met viezigheid. De werking van een K&n is daar net op gebaseerd.
Terugkomend op je oorspronkelijke probleem. De motor gaat maar een paar keer rond. Heb je al eens met startkabels van een auto geprobeerd om te starten. Gaat alles dan wel goed rond dan twijfel ik toch over je accu of de bevestiging ervan.
groet,
Benno
Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:
Bertje, kijk uit met opmerkingen over het taalmisbruik op dit forum, niet iedereen is daarvan gediend! Greetings, Tie-rap-Lei.
|