Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
niet aanslaan bij koude
Quote:Het lijkt me eerder andersom janreb.
Eerst het probleem aanpakken, het trage rondslaan van de motor.
Al die kleine kosmetische afstellingen daarna, eerst moet hij goed rondslaan.
Waarom wordt dit zo moeilijk gemaakt?
Iedereen kwekt maar wat in de ruimte over bougiekabels en kappen.
Waar slaat dat op???
De beste man heeft een 44Ah. accu op zijn brommer!
Daar zou hij de halve straat op moeten kunnen starten, maar hij slaat niet goed rond.
En jullie zeiken over een bougiedop, of een drupje water in de vlotterkamer.

Bertje....Grrrrrrrrrrrrrrrr
alles komt aan de orde, een paar dingen is niet veel werk, maar dan kan ik het afschrappen, tenslotte is het een motor van 30 jaar oud. Anders slijt de tank van het erop zetten en eraf halen.
Inderdaad op deze accu moet de halve straat kunnen starten.

Plan:
1. met accu en aankoopbon in de bus naar Kwikfit en laten testen. Cel defekt??
2. accukabels eraf en nieuwe op maat laten maken bij motorboer, automaterialen-handel verkoopt alleen rollen van 10 m. voor de garage.
3. startmotor los maken, (indien nodig) en aarde kontroleren.
4. tank spoelen en controleren op gruis.
5. klepspeling controleren/afstellen (zelf)
6. luchtfilter controleren, indien nodig vervangen (prio 3)
7. alles in elkaar, nieuwe kappen enz. erop.
8. naar garage, ontstekingstijdstip en mengsel controleren cq afstellen.
Reply
Reactie van bezoeker 'Jorgen', geïmporteerd van het oude forum:

Ik sluit me aan bij Bertje,

Eerst zorgen dat de motor goed rondgaat en er even flink doorgestart kan worden. Als dat opgelost is loopt de motor weer en kan er verder gezocht worden waarom hij niet snel aanslaat.
Natuurlijk zijn goede bougies, kappen, geen water in de tank en meer van dat alles belangrijk maar dat is nu even niet het probleem. Dat kan later opgelost worden als de startmotor weer goed rondgaat.

Piet, je plan ziet er goed uit. Als je de eerste 3 stappen gedaan hebt weet je een stuk meer. En heb je waarschijnlijk het startmotor probleem opgelost.

Jørgen
Reply
Reactie van bezoeker 'W. Smids', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi, zelfde gehad met mijn bmw, alles nagekeken; goede vonk 12 tot 13 mm trekt ie wel (Boyer&Brandson ontsteking), dus rotte meuk en weerstanden worden wel overbrugt. Kijk ës naar de vlotterbakjes, onderin zit een sproeier voor toevoer extra benzine. Ik heb dit goed schoongemaakt en het choke gedeelte opnieuw opgebouwd, let op stand chokekleppen, Verder zorgen voor goede afdichting hij is erg gevoelig voor valse lucht. Nu is het zo choke vol open geen gas 1 keer ronddraaien en kuieren. Succes misschien heb je er wat aan !!
Reply
Quote:Hoi, zelfde gehad met mijn bmw, alles nagekeken; goede vonk 12 tot 13 mm trekt ie wel (Boyer&Brandson ontsteking), dus rotte meuk en weerstanden worden wel overbrugt. Kijk ës naar de vlotterbakjes, onderin zit een sproeier voor toevoer extra benzine. Ik heb dit goed schoongemaakt en het choke gedeelte opnieuw opgebouwd, let op stand chokekleppen, Verder zorgen voor goede afdichting hij is erg gevoelig voor valse lucht. Nu is het zo choke vol open geen gas 1 keer ronddraaien en kuieren. Succes misschien heb je er wat aan !!
waar zou hij die valse lucht vandaan kunnen halen?
Reply
Reactie van bezoeker 'Bas', geïmporteerd van het oude forum:

Valse lucht trekt hij door/langs de rubbers die tussen de kop en carb zitten. Doordat deze luchtstroom niet door de carburateur gaat, wordt er geen benzine meegetrokken. Je kan dit onderzoeken door de rubbers in te spuiten met deodorant (of remmenreiniger o.i.d.): als hij dan beter gaat lopen trekt hij valse lucht.
Eventueel zou valse lucht ook nog door de buizen tussen luchtfilter en carb gezogen kunnen worden, hiermee wordt de weerstand van het filter omzeild dus dan zou hij in principe ook iets meeer lucht/minder benzine trekken, maar dit effect zal klein zijn.
Reply
het luchtfilter is baggervet, helemaal zwart, daar gaat een andere in, zullen de bougies ook wel grijs worden.
Oorzaak: carterontluchting, kan die niet ergens anders heen ??, die eindigt in het luchtfilterhuis.
Reply
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

Luchtfilter hoort niet vet te worden van de carterontluchting. Moet uitkomen in de aanzuigbuis en daarna meegezogen de cilinder in. Waarschijnlijk mis je een stuks slang of is de slang los.
Controleer of de bout waarmee de luchtfilter beugel op de bak vast zit, goed vast zit of zelfs er wel in zit. Ik heb al eens gezien dat deze los was gelopen en daardoor hypoid olie in het luchtfilter gezogen en dus vet filter.
Reply
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

De slang loopt door het aluminium van de luchtfilter helft richting de aanzuigbuis
Reply
bij zo'n vervuild luchtfilter zal in ieder geval je brandstofmengsel wel rijk genoeg zijn om een koude start niet te moeilijk te maken,
of hij moet echt helemaal nat zijn geworden van vettigheid, dan kan er geen lucht meer doorheen.
heeft natuurlijk niets met je startsnelheid en startduur te maken.

hans
Reply
Quote:bij zo'n vervuild luchtfilter zal in ieder geval je brandstofmengsel wel rijk genoeg zijn om een koude start niet te moeilijk te maken,
of hij moet echt helemaal nat zijn geworden van vettigheid, dan kan er geen lucht meer doorheen.
heeft natuurlijk niets met je startsnelheid en startduur te maken.

hans
hij was zo vet, dat er bijna of geen lucht meer door ging, vandaar ook de zwarte bougies, denk ik.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)