Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
niet aanslaan bij koude
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

Tank goed uitspoelen. Kan gewoon met warm water. Zorg dat er geen losse coating resten meer in de tank zitten. Kijk of de tankbodem door roest in aangetast (water in de tank), als dat zo is moet je binnenkant behandelen. Zijn verschillende methodes voor. Meestal is het alleen loslatende coating.
Als je tank vervuild is, heb je grote kans dat de carbs ook vuil zijn.
Haal de tank en carbs er af en thuis reinigen.
Benzine in de tank kan je met een koffiefilter filteren en in jerrycan opslaan. Heb je later weer schone benzine voor in de tank.
Wel ventileren of buiten doen als je de tank leeghaalt, anders ga je van je stokje door de benzine dampen
Reply
Quote:Tank goed uitspoelen. Kan gewoon met warm water. Zorg dat er geen losse coating resten meer in de tank zitten. Kijk of de tankbodem door roest in aangetast (water in de tank), als dat zo is moet je binnenkant behandelen. Zijn verschillende methodes voor. Meestal is het alleen loslatende coating.
Als je tank vervuild is, heb je grote kans dat de carbs ook vuil zijn.
Haal de tank en carbs er af en thuis reinigen.
Benzine in de tank kan je met een koffiefilter filteren en in jerrycan opslaan. Heb je later weer schone benzine voor in de tank.
Wel ventileren of buiten doen als je de tank leeghaalt, anders ga je van je stokje door de benzine dampen
de binnenkant ziet er goed uit, maar ik kan niet helemaal tot in de wangen kijken, onderin. Onderzijde is wel aan het roesten, zie foto

Deur garage staat altijd open.. hi, ik leef nog

[img]/import/photos/p38851s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum:

roest idd effe weg halen en behandelen,

je kan wel heel de wangen zien hoor, in een /7 tank, lukte mij ook toen met r80. met klein zaklampje.

Anders uit voorzorg effe met 1 liter benzine spoelen, steeds uit gieten op witte doek die je in een grote trechter leg. Dan zie je goed of er vuil uit komt. Hetgeen doorstroomt kan je er dan weer ingooien, dat doe je een keer of 3, klaar.

Om drek te verwijderen waar water in huist, moet je het anders doen, dat lost niet op met benzine. dat spoelen met 1 liter spiritus. Daarna laten drogen en weer verse benzine erin.
Reply
Reactie van bezoeker 'Jorgen', geïmporteerd van het oude forum:

Volgens mij zijn jullie aan het afdwalen met die benzinetank en alles eromheen. Volgens mij gaat het hier om een motor met een 44 ah accu (met spanning) die toch maar een paar keer rond gaat. Terwijl hij inderdaad wel een minuutje (meerdere minuutjes) moet kunnen starten op een auto accu.

Logische daders blijven dan toch: verbindingen, gare accukabels en een defecte startmotor.

En als alle verbindingen schoon zijn en het probleem blijft, dan zou ik twee startkabels op de accu zetten en die rechstreeks verbinden met de startmotor.
Mocht dat niet helpen dan zou ik eens met startkabels en een andere accu of met een auto ernaast het proberen. Waarschijnlijk heb het dan wel gevonden. Mocht dit alles toch niets oplossen dan is waarschijnlijk toch de startmotor niet goed gereviseerd.

groet,
J¢rgen
Reply
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:

Jorgen, de eerste die mijn gevoel bevestigd!
Ik had al een stekelige input willen schrijven op deze dwaalpartij, maar heb het toch niet gedaan ( kerstgedachte en zo).
Die motor loopt echt wel twintig seconden of zo op de vlotterkamer, ook met een goeddeels verstopte kraan ( en je hebt twee kranen).
Het probleem zit in het startcircuit, niet in de brandstof.
Niet de eerste keer dat iemand zij complete brommer demonteerd vanwege warrige niet ter zake doende input.

Chris
Reply
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo allen,

Juist doordat dit een lang slepend probleem blijkt, moet je alles aanpakken, tuurlijk leg het waarschijnlijk aan de startmotor. Bougie kappen zijn ook verdacht en als hij ploft bij vol choke heeft dat weinig met de startmotor te maken!. Ik koop wel eens motoren in deze conditie, het geheel blijkt dan behoorlijk verwaarloosd en een tank spoelbeurt kan echt geen kwaad (eigenlijk jaarlijks!)
Gezien de roest aan onderzijde tank is dit heel nuttig eens aan te pakken.
Vlotterbakjes effe los geeft snel beeld van de brandstof toevoer.

Succes met de oplossing.

Grt, Peterr45
Reply
Quote:Hallo allen,

Juist doordat dit een lang slepend probleem blijkt, moet je alles aanpakken, tuurlijk leg het waarschijnlijk aan de startmotor. Bougie kappen zijn ook verdacht en als hij ploft bij vol choke heeft dat weinig met de startmotor te maken!. Ik koop wel eens motoren in deze conditie, het geheel blijkt dan behoorlijk verwaarloosd en een tank spoelbeurt kan echt geen kwaad (eigenlijk jaarlijks!)
Gezien de roest aan onderzijde tank is dit heel nuttig eens aan te pakken.
Vlotterbakjes effe los geeft snel beeld van de brandstof toevoer.

Succes met de oplossing.

Grt, Peterr45
Nieuwe kappen en kabels komen vandaag binnen, plus nieuwe Bosch bougies, van de sponsor,
vlotterbakken zijn los geweest en goedgekeurd
Reply
Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum:

mooi, kijk ook goed naar de klemming van de koperen kern in de montage ogen van de plus en min kabels.

succes

grtm, peterr45
Reply
Reactie van bezoeker 'Jorgen', geïmporteerd van het oude forum:

Hoe oud is de accu overigens?

De beschreven klachten duiden namelijk op een accu die het niet meer trekt.
Even proberen met startkabels en een andere accu/auto kan hier snel duidelijkheid in geven.
Als de accu slecht is kan hij wel een beginspanning hebben van 12,6 (was dat na overnachten in de sneeuw of na overnachten binnen?), maar is de spanning na even starten gedaald tot onder de 12 volt.
Reply
Quote:Volgens mij zijn jullie aan het afdwalen met die benzinetank en alles eromheen. Volgens mij gaat het hier om een motor met een 44 ah accu (met spanning) die toch maar een paar keer rond gaat. Terwijl hij inderdaad wel een minuutje (meerdere minuutjes) moet kunnen starten op een auto accu.

Logische daders blijven dan toch: verbindingen, gare accukabels en een defecte startmotor.

En als alle verbindingen schoon zijn en het probleem blijft, dan zou ik twee startkabels op de accu zetten en die rechstreeks verbinden met de startmotor.
Mocht dat niet helpen dan zou ik eens met startkabels en een andere accu of met een auto ernaast het proberen. Waarschijnlijk heb het dan wel gevonden. Mocht dit alles toch niets oplossen dan is waarschijnlijk toch de startmotor niet goed gereviseerd.

groet,
J¢rgen
dit is de plus aansluiting, de dikke kabel, ca 8 mm gaat naar de startmotor, de dunne, ca. 5 - 6 mm gaat naar het startrelais

[img]/import/photos/p38862s.jpg[/img]
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)