Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R 51 RS
Reactie van bezoeker 'Jan uit B ', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo heren . die foto die ik bij mijn bericht heb gezet is in hongarije genomen de rijder is Endre Kozma en dat is dus ook de machine die nu gerestaureerd in het BMW museum staat .... dat schijnt de eerste R51RS te zijn die gemaakt is dus nummer 1 .. elke R51RS is genummerd van 1 tot 17 (totaal 17 stuks van gemaakt ) de nummers staan boven op het blok aan de vliegwielzijde en boven op de bak . Piet Knijnenburg had vroeger 3 R51RSen met de nummers 4 , 11 , 16 de motor die op Centennial stond is nummer 4 deze motor is ook nog voor de oorlog door Bertus v Hamersveld gereden (de opa van de Coronel tweeling) een vriend van mij is vorige week in het BMW classic museum geweest en heeft daar fotos gemaakt (wat daar streng verboden is ) hier nog zo een mooie foto van de compressor .. groeten

[img]/import/photos/p38734s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'Jan uit B', geïmporteerd van het oude forum:

Hier nog een heel mooi plaatje van de compressor

[img]/import/photos/p38737s.jpg[/img]
Reply

en nog een mooie foto

[img]/import/photos/p38739s.jpg[/img]
Reply

Ik heb zelf op circuit Zolder vroeger als kleine jongen (jaar of 10) Walter Zeller zien en horen rijden op een compressor BMW wat een geluid maakt zo een machine en als hij het gas dicht draaide voor de bocht kwamen er grote vlammen uit de megafoons ...... schitterend om te zien

[img]/import/photos/p38740s.jpg[/img]
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)