Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Keerring ingaande as versnellingsbak K75
Ik heb lekkage uit de keerring ingaande als versnellingsbak K75.
Is het mogelijk deze keerring van de buitenkant uit te vervangen of moet de bak uit elkaar.

Groetend,

Ron Bruijn
Reply
Reactie van bezoeker 'PeterH', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb ooit dit handigheidje gelezen (zelf nooit nodig gehad): gaatje in de keerring boren, Parker er in schroeven, keerring aan de Parker er uit trekken.
Kan werken.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Bedankt voor je antwoord PeterH, dat werkt goed al meerdere keren toegepast. Maar de vraag is of de keerring vervangen kant worden vanaf de buitenkant of moet hij vanuit de binnenkant vervangen worden.

In het laatste geval moet de bak uit elkaar en wordt het e.e.a. complexer.

Groetend,

Ron Bruijn
Reply
Reactie van bezoeker '@rie', geïmporteerd van het oude forum:

Je kan de keering vanaf de buitenkant vervangen. Wel moet het motorblok gesplitst worden. Als je toch bezig bent vernieuw dan de keering van de tussenas achter het vliegwiel ook maar.
Reply
Quote:Je kan de keering vanaf de buitenkant vervangen. Wel moet het motorblok gesplitst worden. Als je toch bezig bent vernieuw dan de keering van de tussenas achter het vliegwiel ook maar.
Dan gelijk de koppeling ook vervangen? want die moet er dan toch zeker uit.

Groetend,

Ron
Reply
Reactie van bezoeker 'peterr45', geïmporteerd van het oude forum:

Nee, opmeten en dan beslissen.
Reply
Reactie van bezoeker 'j.peters', geïmporteerd van het oude forum:

keering vervangen uitgaande as,speciale trekker gebruiken om dat deze zeer vast, zit,keering goed verwarmen met verfstripper je kan hem dan met een schroeven draaier heel makkelijk uit wippen,flens goed schoon maken(geen olie op de uit gaande as)aantrekken met 220 Nm,

veel succes.
Reply
Reactie van bezoeker 'joost', geïmporteerd van het oude forum:

Ik kon de keerring achter de koppeling er met de waterpomptang zo uithalen. Montage van dat grote ding was lastig, vond ik. Maar hij is alweer 10K km dicht. Verdiep je wel even in het (de)monteren van de koppeling. Op bmwk.nl en op flyingbrick is daar veel over te vinden.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)