Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Donkerblauwe kentekenplaat !!
Hallo !!

Wie heeft er ervaring met de controle (politie) op donkerblauwe kentekenplaten......ik heb namelijk een donkerblauwe plaat op mijn pas opgeknapte R80RT gezet omdat ik dat persoonlijk geweldig mooi vind staan.....
Het is mij bekend dat alle voertuigen (motoren/auto's) die van na 1 januari 1978 zijn een gele plaat met eu sticker moet hebben en alles van vóór deze datum mag donkerblauw hebben.......aangezien die van mij van 1982 is mag dit dus eigenlijk niet..... maar mijn vraag aan jullie is zijn er mensen die dit ook gewoon mooier vinden en het daarom ook gewoon gedaan hebben en of die er ook op aan gesproken zijn (met of zonder proces verbaal).

Voordat jullie gaan zeggen dat mijn motor op de foto pas echt strafbaar is omdat er geen letters en cijfers zichtbaar zijn hahaha !!!! die heb ik maar ff weggespoten.

Groeten Henri.

[img]/import/photos/t6093s.jpg[/img]
Reply
Quote:Hallo !!

Wie heeft er ervaring met de controle (politie) op donkerblauwe kentekenplaten......ik heb namelijk een donkerblauwe plaat op mijn pas opgeknapte R80RT gezet omdat ik dat persoonlijk geweldig mooi vind staan.....
Het is mij bekend dat alle voertuigen (motoren/auto's) die van na 1 januari 1978 zijn een gele plaat met eu sticker moet hebben en alles van vóór deze datum mag donkerblauw hebben.......aangezien die van mij van 1982 is mag dit dus eigenlijk niet..... maar mijn vraag aan jullie is zijn er mensen die dit ook gewoon mooier vinden en het daarom ook gewoon gedaan hebben en of die er ook op aan gesproken zijn (met of zonder proces verbaal).

Voordat jullie gaan zeggen dat mijn motor op de foto pas echt strafbaar is omdat er geen letters en cijfers zichtbaar zijn hahaha !!!! die heb ik maar ff weggespoten.

Groeten Henri.
gewoon doen, gele plaat eronder bevestigen voor als het dan echt moet na aanhouding of controle.
Reply
Hij zit er eigenlijk naast bert !! haha ?? in mijn linkerkoffer....

Groet Henri.
Reply
Reactie van bezoeker 'airhead', geïmporteerd van het oude forum:

Ik rij al twee jaar rond met een blauwe plaat op een 1979 RT, ben zelfs een keer staande gehouden vanwege een snelheids overtreding.
Het had geen financiële gevolgen niet voor de plaat (niks over gezegd)
Reply
Reactie van bezoeker 'peterr45', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi, ik rij ook zijspan, eerst Ural nu Dnepr, op de ural uit 1993 ooit staande gehouden bij reguliere controle. vroeg om kenteken papieren die ik bij me had, dus zag bouwjaar. Hij vroeg aan mij of hij verzekerd was; ik antwoordde met ´ja´ en hij vroeg zich af of er ook nog een kenteken plaat op zat, liep naar de achterkant en bekeek de plaat, prima zei hij. en er werd mij nog een prettige dag gewenst.(ondanks de klassieke donkerblauweplaat)
Net zoals met -extra- verlichting weten de agenten niet het naadje vd kous. Gewoon doen dus.
Volgens mij zijn er ook meer nuttige zaken om aan de slag te gaan voor de politie, zoals ettertjes oppakken in Gouda bijvoorbeeld.

Grt, Peter
Reply
Reactie van bezoeker 'René', geïmporteerd van het oude forum:

Je hoeft je geen zorgen te maken. Of ze weten het niet of ze kijken er niet naar .
zolang je hem maar niet hebt omgebogen, dat is wel een aandachtspunt.
Reply
Dank jullie wel !!!

Ben gerustgesteld........ik blijf er lekker mee rijden !!

Groeten Henri.
Reply
Quote:Je hoeft je geen zorgen te maken. Of ze weten het niet of ze kijken er niet naar .
zolang je hem maar niet hebt omgebogen, dat is wel een aandachtspunt.
Zou ik niet zo gerust op zijn. Ik kreeg ooit een prent thuisgestuurd. De Hermandad had mijn BMW (met illegale plaat) gefotografeerd.
Reply
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:

Nou en?
Dan betaal je toch gewoon die prent?
Zal een paar tientjes kosten, dat is dan kennelijk de prijs die je betaald voor het rijden met een blauwe plaat.
Als je dat er niet voor over hebt, moet je gewoon de officiele ( gele) plaat monteren.

Chris
Reply
Ik heb het er eerlijk gezegd ook niet op. Mijn blauwe plaat zit nu onder de gele. Ziet er wel nostalgisch uit. als ik met de blauwe kan rijden. Kan me voorstellen als het kenteken met 2 letters begint startend met bv de Z of vroegere letters, dat hermandad niet gaat uitzoeken. Ik was ook wel gefrustreerd dat er zo,n kanarieplaat op moest.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)