Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Op welke plaatsen ben je met je (welke) BMW allemaal geweest
Reactie van bezoeker 'Rob', geïmporteerd van het oude forum:

Oftwel hoge, lage, verre, warme en koude plaatsen. Foto's en ervaringen van storingen en oplossingen gewenst (anekdotes mag).

En om het compleet te maken zou een tip met routebeschrijving en overnachtings mogelijkheden helemaal mooi zijn. Kunnen we dan komend jaar gaan uitproberen
Reply
Reactie van bezoeker 'Globetrottert', geïmporteerd van het oude forum:

Laatst van Dalfsen een tocht ondernomen naar Oudleusen.
ik kon de slaap maar moeilijk vatten van de voorpret.
S'morgens vroeg uit de veren, snel ontbeten, en natuurlijk in volle bepakking op de motor.
Niet na eerst alles uitgebreid te hebben controleert natuurlijk, olie, remmen, bandenspanning etc, je kunt maar nooit te zeker zijn nietwaar.
Helm op, handschoenen, en stevige laarzen was het devies, de herfst is al weer ingetreden, en er kan zomaar vanalles op de weg liggen.
Via de van Lentestraat en de pastorieweg, over de Brethouwerstraat naar de doorgaande weg.
Oef, alles gaat goed tot nu toe, de motor wordt ook al lekker warm, dat zullen we nodig hebben want de grote weg is ons reisdoel!
Rotonde links de Koesteeg op, we gaan al in de derde versnelling!
Er stak nog een vage bekende over en die stak zijn hand op. ( anekdote Haha).
Alsmaar rechtdoor de N757 volgen was mij verteld, dus dat deed ik dan maar, ondertussen met volle teugen van het voorbijsnellende landschap genietend.
De snelheid was intussen flink opgelopen tot rond de 80-90 Km/hr, geweldig!
Bij de kruising met de Hessenweg (N340) stond helaas het verkeerlicht op rood.
Dat hebben we blijgemoed afgewacht, niets kon onze goede zin verpesten, alles ging op rolletjes!
Op de N340 eens flink gas gegeven en al snel kwam Oudleusen in zicht!
De tocht was volbracht, gelukkig.
Het was een prachtige rit die ik iedereen van harte aan kan bevelen!
Vooral in de herft met al zijn mooie kleuren!

Zucht.........
Reply
Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum:

Rudy ?
Reply
Ja?
Reply
Reactie van bezoeker 'marc gordon', geïmporteerd van het oude forum:

25 sept.j.l. heb ik de mergelandroute gereden.
ik woon in millingen aan de rijn,dus dat is nog een stukje rijden voordat je in limburg ben.
ik vertrok om6.00 uur van huis met een kan koffie en broodtrommel vol met brood en natuurlijk de tank vol.
ik rij dan over kleve,duitseland,zo naar venzelderheide,weer in nederlanden zo naar gennep de n271 op.
nu is deze weg om dit tijdstip lekker rustig dus je kun lekker doorrijden.
net voor venlo de snelweg op,eerst de a67 dan overgaand naar de a73ri. maastricht,voor het eerst ging ik door de tunnels.
ik moet zeggen ,de nieuwe snelweg rijdt heerlijk,en het gaat snel zo naar het zuiden.
het laatste stuk rij je over de a2 naar maastricht,ik tank nog voor de zekkerheid bij het tankstation bijafslag geule.
als je deze afslag doorrijdt naar het dorp geule kom je vanzelf het eerste bordje van de anwb tegen van de mergelandroute.
de afstand vanaf millingen aan de rijn tot geule is 145 km.
nu rij ik eerst nog een stukje door het dorp geule.en dan kom je op een gegeven moment bij het juliana kanaalwaar je een scherpe bocht naar links krijgt,en net voor die bocht staat rechts een bankje bij het water ,daar drink ik mijn eerste kopje koffie met een boterham,het is nu ook al half 9 en prachtig weer.
ik rij de route verder en stop zo om het uur voor de koffie en te genieten van mooi limburg,het is er echt prachtig.
aan het eind van de route kom je nog langs vliegveld maastricht em zie ik nog een vliegtuig landen en opstijgen.
nu rij ik deze route al heel wat jaren en dan ook nog eens drie keer in het jaar ,en dit was de eerste keer dat ik dit hier zag bij het vliegveld.
als je deze weg volgt kom je vanzelf op de snelweg a2 richting venlo
en zo ben ik na ruim 2 uur rijden weer thuis het is dan ongeveer 15.00 uur.
ik rij op zo een dag bijna 400km met mijn r80rt ,en rij ik deze rit in de zomer dan is het verbruik 1 op 25.
in het najaar zal het 1op20 zijn.
wat trekt me zo naar limburg,de hoogte verschillen de natuur,de fruitteelt en de weg er naartoe is al eenhele onderneming.
groeten uit de ooypolder.
Reply
Vroeger met de Honda heel Europa door. Maar tegenwoordig met de BMW is het bij Belgie, Luxemberg en Duitsland gebleven. Gezien het feit dat ik elke dag woonwerkverkeer rij met de K1100LT heb ik niet zo een behoefte om ook nog met de motor op vakantie te gaan.

Zit er wel over te denken om een motortrailer aan te schaffen om de boxer mee te nemen op vakantie en dan ter plekke lekker te gaan ploffen. Voor een tekening van een motortrailer hou ik me dus aanbevolen.
Reply
Reactie van bezoeker 'Globetrottert', geïmporteerd van het oude forum:

Lijkt me een mieterse rit Marc!
Heb je nog een goed advies over het broodbeleg?
Je zou hem een keer per jaar eens andersom kunnen rijden, voor de afwisseling?
Veel rijplezier toegewenst!

Op zoek naar een eind touw dan maar..........
Reply
Reactie van bezoeker 'ik', geïmporteerd van het oude forum:

Nou Globetrottert, jouw advies lijkt me wel wat, de rit andersom rijden.
Dan zie je weer waar je geweest bent en niet waar je heen gaat.
Ga zo door met die waardevolle bijdragen.
Erg lollig, je zult er zelf zeker veel om lachen.

Gooi dit er allemaal maar uit moderator, t´´is niks .
Reply
Quote:Lijkt me een mieterse rit Marc!

nou weet je wat het is als je er vaak komt ,je gaat dan letten op dingen die je eerst niet zag ,op veranderingen van weg ,of er een rotonde is bij gekomen .
eerst was er van een boerderij het dak afgesloopt en kom je later in het jaar weer ,dan is het weer klaar en vernieuwd,nu kun je er overnachten.
ook merk ik dat de teelt van appels en peren minder word ,en dat er meer wijn word verbouwt
omdat ik al vroeg van huis vertrek ben ik ook vroeg daar,nu zie ik hoe ze hier de dag beginnen,wat er te doen is,vooral de fruitteelt vind ik mooi om te zien omdat ik hier in de ooy polder ook bij een fruitteller werk af en toe.
vroeger heb ik dag en nacht gewerkt daar maar nu met een gezin gaat dat niet meer zo.het was ook een bijbaantje.

[img]/import/photos/p38452s.jpg[/img]
Reply
Quote:<blockquote>Lijkt me een mieterse rit Marc!

nou weet je wat het is als je er vaak komt ,je gaat dan letten op dingen die je eerst niet zag ,op veranderingen van weg ,of er een rotonde is bij gekomen .
eerst was er van een boerderij het dak afgesloopt en kom je later in het jaar weer ,dan is het weer klaar en vernieuwd,nu kun je er overnachten.
ook merk ik dat de teelt van appels en peren minder word ,en dat er meer wijn word verbouwt
omdat ik al vroeg van huis vertrek ben ik ook vroeg daar,nu zie ik hoe ze hier de dag beginnen,wat er te doen is,vooral de fruitteelt vind ik mooi om te zien omdat ik hier in de ooy polder ook bij een fruitteller werk af en toe.
vroeger heb ik dag en nacht gewerkt daar maar nu met een gezin gaat dat niet meer zo.het was ook een bijbaantje.</blockquote>met oudste dochter op de motor

[img]/import/photos/p38453s.jpg[/img]
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)