11-27-2010, 02:31 AM
Reactie van bezoeker 'Louis van Rijn', geïmporteerd van het oude forum:
Gents,
Eh... een takkie-takkie land oplossing lijkt hier mogelijk.
Gewoon gaatje dichtlassen?
Diafragma veren hebben de grootste spanningen aan de randen en in het midden zijn ze nauwelijks belast. Daarom ben ik niet bang voor een breuk, het is voornamelijk druk van de stift die er staat. Misschien het proberen waard?
Een andere (takkie-takkie buurland) oplossing is deze: boor het nu gesleten gaatje op tot een 7,5 mm. Wurg/draai een zeer kort afgezaagd M8 inbusboutje strak in het gat. Boor het inbus-gedeelte in de kop even weg (niet te diep). Het boutje draagt op de kraag en centreert de drukstift door de conisch holte in de kop van zo'n bout.
Klaar, doorgaan met je Afrika of India tour...
p.s. wat is je kilometrage?
Groet, Louis, R100RS 175.000 km. 1978
Gents,
Eh... een takkie-takkie land oplossing lijkt hier mogelijk.
Gewoon gaatje dichtlassen?
Diafragma veren hebben de grootste spanningen aan de randen en in het midden zijn ze nauwelijks belast. Daarom ben ik niet bang voor een breuk, het is voornamelijk druk van de stift die er staat. Misschien het proberen waard?
Een andere (takkie-takkie buurland) oplossing is deze: boor het nu gesleten gaatje op tot een 7,5 mm. Wurg/draai een zeer kort afgezaagd M8 inbusboutje strak in het gat. Boor het inbus-gedeelte in de kop even weg (niet te diep). Het boutje draagt op de kraag en centreert de drukstift door de conisch holte in de kop van zo'n bout.
Klaar, doorgaan met je Afrika of India tour...
p.s. wat is je kilometrage?
Groet, Louis, R100RS 175.000 km. 1978