Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BMW R100RT wil geen toeren draaien
#11
Hallo Benno,

Controleer beide bougies om te kijken of te kijken of het probleem slecht op 1 cilinder optreed.
Als je toch eens de aanzuigbochten eraf hebt rij dan eens zonder om te controleren of het probleem dan weg is
Controleer dan meteen of beide gasschuiven even hoog worden gezogen als je gas geeft
Trek je vlotterbakken er eens af ,maak het spul schoon ,controleer je vlotterniveau ,reinig de sproeiers en alle kanalen waar je dan bij kan
Allebij de kranen open ?
tankdop losmaken als hij inhoud.

Succes, Bep

Reply
#12
Reactie van bezoeker 'Bas', geïmporteerd van het oude forum:

Al op valse lucht gecontroleerd? De deo-proef is daar geschikt voor, kan ook met remmenreiniger: spuit wat deo op de inlaatrubbers (tussen kop en carb), als hij dan beter gaat lopen trekt hij valse lucht.

Bougiekabels en -doppen kan je trouwens ook gewoon vervangen zonder ze te meten. Duur zijn ze niet en waarschijnlijk zitten ze er al weer decennia op. Maar anders kan je inderdaad de plantenspuit proberen, en eventueel nog met een op het blok geaarde schroevendraaier dicht langs de kabels om de vonkoversprong makkelijker te maken.
Reply
#13
Reactie van bezoeker 'Jan', geïmporteerd van het oude forum:

Ben het met de Bep eens

1. Even zonder de luchtfilterbochten rijden, misschien is je luchtfilter (te) vuil, krijgt dus bij hoger in toeren te weinig lucht.
2. Als 1. niet helpt je tankdop losmaken, misschien door een verstopte beluchting onvoldoende benzine.
En idd vertellen je bougies of het op 1 of beide cilinders speelt.
Simpele acties die niets kosten

Jan
Reply
#14
Reactie van bezoeker 'benno', geïmporteerd van het oude forum:

Nou, om even terug te komen op mijn vorige opmerkingen. De membranen zijn het dus blijkbaar wel. Een kant is een beetje verschoven onder de rand (lekt dus een beetje) andere kant is gewoonweg doorgescheurd. nog nooit gezien dit. Vier weken geleden zag alles er nog perfect uit toen ik ze controleerde nu ziet hij eruit alsof er een kogel doorheen geschoten is, helemaal opengescheurd.

Eerst die twee maar eens vervangen en als het dan niet opgelost is maar eens verder zoeken.

Groet,

Benno
Reply
#15
Reactie van bezoeker 'peterr45', geïmporteerd van het oude forum:

mooi, als dat vervangen is kan je je motor niet meer terug!


succes
Reply
#16
Reactie van bezoeker 'benno', geïmporteerd van het oude forum:

Nou, membranen vervangen en opnieuw gesynchroniseerd, probleem opgelost. Motortje loopt weer als vanouds soepel zoals het hoort. Bedankt voor de tips allemaal.

groet,

Benno
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)