Voor mij stukje nostalgie. Ik reed in 1975 een R75/5. Die moest de deur uit vanwege lowbudget en een auto die er moest komen. Daarna jaren gedroomd van een boxer die er uiteindelijk in 1996 weer kwam. Wilde altijd een R100RT met volle kuip. Die heb ik nu ook en ik heb er nog steeds veel lol aan ondanks de kleine mankementjes die zo'n motor kan hebben.Ik kan goed meekomen in het verkeer en eenvoudige reparaties zijn zelf uit te voeren. Het concept blijft nog steeds via het KISS principe en onderdelen zijn er nog steeds. Mijn RT is nu bijna 32 jaren oud.
Reactie van bezoeker 'peterr45', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo,
Omdat mijn Dnepr heerlijk rijd, en span rijden erg leuk is!
En heb tuurlijk ook een R45 voor de hobby...
Hoi
Reactie van bezoeker 'Arie', geïmporteerd van het oude forum:
Mooie techniek, logische opbouw. Weinig trillingen zonder ingewikkelde constructies. De totale motorfiets is niet zo achterlijk groot en zwaar als de vierkleppers. Laag zwaartepunt. Veel plezier met weinig middelen. Mooi geluid. Lange levensdur. Er is zelf nog vanalles aan te doen en er zijn gemakkelijk onderdelen voor te krijgen. De banden zijn van een betaalbare maat.
Ik had m'n R60/5 nooit moeten wegdoen, maar de R100RT rijdt ook prima.
Qua fun voor weinig is mijn MZ overigens onovertroffen.
Reactie van bezoeker 'Bertje', geïmporteerd van het oude forum:
Vanwege de techniek, lekker simpel, de robuuste uitstraling en de speekwoordelijke betrouwbaarheid.
En, dat zou ik bijna vergeten: het CO2 neutrale karakter uiteraard.
Bertje
Reactie van bezoeker 'Anton', geïmporteerd van het oude forum:
Deze week met vol chocke gereden heel de tijd, hopelijk warmt de aarde nu eindelijk eens lekker op. Ook een extra hoog olie peil zodat hij dat ook lekker in de rondte straait. Met hopelijk een flinke opwarming tot gevolg, wat een koud rot weer is het.
A. Verveen
Reactie van bezoeker 'Josje', geïmporteerd van het oude forum:
Dat vraag ik me ook wel eens af :-S
Reactie van bezoeker 'Han Zijspan', geïmporteerd van het oude forum:
Ik rij een R100 RT omdat de vorige eigenaar 'verkocht' zei toen ik een bod deed.
Vond het vervolgens wel handig om een solo naast mijn K110 zijspancombinatie te hebben. De Suzuki GT750 was minder ideaal voor regelmatig gebruik. Vandaar.
Wat die K110 betreft: Tussen de K100 kop en K100 versnellingsbak zit een 1100 cc cilinderblok. Ook min of meer toevallig, maar het past en geeft een enorm koppel.