Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R80RT '87 ontsteking
Reactie van bezoeker 'Jan', geïmporteerd van het oude forum:

Goeie dag boxer liefhebbers,

Zal me even voorstellen, ben Jan, 53 jr, en sinds dit voorjaar in bezit van een R80RT van '87.
In de jaren 80 en 90 had ik een R75/7 en een R75/5-Gläser, deze hadden puntenontsteking en die was altijd probleemloos.
De R80RT heeft natuurlijk de hallgever ontsteking, doet het prima, maar zal vroeg of laat op een ongelegen moment de geest geven en dan sta je.
Ik zit te denken om de ontsteking om te bouwen naar punten, met de pot van model '80 en andere bobines.
Mijn vraag aan jullie is, gaat de toerenteller hierop wel goed werken, krijgt die het juiste signaal?

Jan
Reply
Jan

ik zou dat niet doen.
een en ander is zelf (thuis) te repareren. Als je lid bent van de wegenwacht brengt die je motor weer thuis.Het is mij dit jaar ook overkomen. En onlangs de koppelingsplaat van een andere BMW aan gort ook nu weer door de wegenwacht thuis gebracht.
Je vraag van de toerenteller weet ik niet
Reply
ho. jan. niet doen, zonde van het geld en time.
lekker toeren met de boxer.
of het mogelijk is weet niet.
ik heb ook een boxer (R 80 ST ) nooit problemen met de fiets, m.a.w starten = rijden.
gr. marien.
Reply
Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:

Alles begeeft het op den duur. Je bent toch geen PD-rijder? Punten moet je bij veel gebruik in de gaten blijven houden en de condensator is ook niet heilig. Je zou ook een reserve ontstekingspotje met hall-gever onder je zadel kunnen stoppen, maar: word dit allemaal niet wat paranoya? Het blijft wel rijden!
Groet, Lei.
Reply
Reactie van bezoeker 'Hans', geïmporteerd van het oude forum:

Alles gaat kapot, ook punten, daar hoef je het niet voor te doen.
Het enige wat ik weet uit mijn werkplaatsboek is dat je ook andere bobine(s) nodig hebt. De 'electronische' laten veel meer stroom door dan contactpunten kunnen hebben. Die zouden in no-time kapot branden.
Reply
Reactie van bezoeker 'Jan', geïmporteerd van het oude forum:

Ja, idd, alles kan kapot gaan.
Uit ervaring weet ik dat een puntenontsteking erg betrouwbaar is, en igv problemen onderweg, eenvoudig weer aan het vonken te krijgen, heeft alleen meer onderhoud nodig.
Onderhoud plegen aan de boxer is toch een leuke hobby? voor mij wel.
In twintig jaar boxer-rijden nooit mee blijven staan.
Inmiddels een reserve hallgever gekocht.
Allen bedankt voor de tips.

Jan
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)