Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
voorvork
Reactie van bezoeker 'André', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

Mijn r100rs b.j. 1988 heeft last van trillingen in het stuur. De banden zijn nieuw en uitgebalanceerd door de bmw dealer. Ik heb SAE 10 vorkolie in de voorvork gedaan op aanraden van onze sponsor. Ik verdenk nu die dikke olie want BMW schrijft SAE 5 voor. Zou het kunnen zijn dat deze vorkolie te sterk dempt en dat doordoor trillingen ontstaan ? Het lijkt net of je over een weg rijdt met een slechte asfaltlaag.
Als ik tijdens het rijden naar de vooras kijk is die stil en stabiel. Het lijkt of de motor een beetje springt ( een op en neer gaande beweging.

Alvast bedankt voor eventuele tips.

Boxergroet,

André
Reply
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

heb je de hele voorvork spanningsvrij gemonteerd? dus eerst de bouten handvast, dan goed inveren en daarna van boven naar beneden alles vastzetten.
Reply
Reactie van bezoeker 'André', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Tom,

De voorvork is niet uit elkaar geweest dus dat heb ik niet gedaan.

groet,

André
Reply
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

Het wiel is er uit geweest, dat betekent dat de klembouten onderaan ook los zijn geweest. Deze klembouten pas aantrekken nadat je een aantal keer goed hebt ingeveerd, zodat de veerpoten weer goed gepositioneerd zijn. Grote kans dat je poten niet exact evenwijdig staan als de boel is vastgezet zonder hier op te letten.
Reply
Reactie van bezoeker 'Andre', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Tom,

Bedankt voor je reacties. Ik ga de boel nog maar eens loshalen ; ook bovenaan de vorkpoten en de werkwijze volgen die jij aangeeft.

Boxergroet,

Andre
Reply
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:

Zoek op "stuiterende voorvork" in het forum.

Chris
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)