Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
laadlampje brandt heel zwakjes
Reactie van bezoeker 'Rudi', geïmporteerd van het oude forum:

Ben het met Richard eens.
tijdens het laden duidt dit op een klein spanningsverschil tussen de plus op diodeplaat en de plus aansluiting in de koplamp.
Controleer eens de stekkerverbindingen op corrosie op de diodeplaat, contactschakelaar, aansluitingen stekkerboard in de koplamp, de killswitch en snelheidsmeter.

zie ook bijgevoegd schema.

[img]/import/photos/p38075s.jpg[/img]
Reply
Mischien een overbodige opmerking,maar kijk even of het juiste laad lampje gemonteerd is,kan me voorstellen dat een lampje van kleiner wattage eerder licht geeft bij een kleine spanning
Reply
Reactie van bezoeker 'Arie', geïmporteerd van het oude forum:

Ken dit verschijnsel. Lampje gloeide zacht op wanner de motor meer toeren dan stationair maakte. Ging een paar jaar goed, totdat het gloeien sterker werd. Andere diodeplaat gemonteerd en het probleem was over.
Reply
Reactie van bezoeker 'Han Zijspan', geïmporteerd van het oude forum:

Zowle mijn K110 als de R100 RT hebben hier last van. Volgens mij heft het inderdaad te maken met corrosie op de contacten. Alle stekkers in de kabelboom zijn al op leeftijd dus dat is zo gek niet. Het meest waarschijnlijk lijkt me een slechte, althans niet ideale massaverbinding, waardoor andere delen hun massaverbinding lekken via dit o.a. dit lampje. Je kan zoeken tot je een ons weegt, maar het ook gewoon voor lief nemen. Hedt kan gewoon geen kwaad. Als het je echt stoort, haal dan het lampje er uit Smile.
Overigens ging een paar maanden geleden de dynamo van mijn R100 RT kapot. Dat de accu leeg raakte zag ik aan de gps, die niet meer gevoed werd, en aan de spanningsmeter die op de 12 volt bleef steken, maar ik zag geen dynamolampje.
Reply
@ Han Zijspan

Als je veldwikkeling of je koolborstels de oorzaak zijn van de kapotte dynamo zal je laadstroomlampje zeker niet oplichten, zie het schema hierboven.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)