Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Probleeempje bij remschakelaar achterrem R100RT 79
Hello,

Ben sinds 2007 in het bezit van een bmw k75rt(1991,49000 km op de teller,ikzelf reed er al +-15000 km mee!) en ben maar een okkazioneel tour-rijder tijdens de zomer. Bij min laatste rit moest ik vaststellen dat het controlelichtje van de remmen blijft branden en bij nader onderzoek kon ik zien dat het remlicht niet aangaat bij het indrukken van het rempedaal. Bij de voorrem brandt het remlicht wel. Heb alle kontakten al gecheckt en de kabels + lampen maar niks te vinden. Alle andere lichten + richtingaanwijzers werken. Wie kan me helpen om dit probleem op te lossen. Ben ook al onder de benzinetank naar de ontstekings en relais-doosjes gaan checken maar weet niet goed wat ik kan nakijken. Hoe weet ik wat er stuk is?Wi weet raad?
Reply
Ik heb nu 2 winters lang gehad (ben doorrijder) dat na een paar dagen stilstand de remlichtschakelaars, en dan vooral die van de achterrem) geen kontakt meer maakten. Her rempedaal veel keer bedienen hielp om dat goed te krijgen. De kontakten worden blijkbaar vuil en door intrappen "schuif" je de kontakten weer schoon.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)