Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
klepseals monteren op een bmw 2 klep boxer
wie heeft de oplossing en kan vertellen of het mogelijk is zonder schade een bmw boxer 2v om te bouwen zodat er klepseal in zouden kunnen, en waarom hebben ze het niet er zal een logika achter zitten denk ik . is ,ischien wel een technische uitdaging
Reply
Reactie van bezoeker 'louis van rijn', geïmporteerd van het oude forum:

Beste R -rider,

Luchtgekoelde koppen werken i.h.a VEEL heter dan watergekoelde.
Uit een handleiding voor een luchtgekoelde vliegtuigmotor (VW gebaseeerd) weet ik dat de normale gebruikstemperatruur op 200-250 C ligt. ( max 260 C)
(Eh...friet bakje bij 180 C)
Alles in en rond de kop wordt veel heter, zo ook de kleppen en de olie.
Kijk eens bij een kever onder kleppendelsels en zie hoe de olie tot een zwarte koek is opgedroogd. De olie heeft het daar al moeilijk genoeg.
Een goede smering van de kleppen is bij die hogere temperaturen van belang.
Als je die smering daar nog gaat verminderen door klepseals...zou het wel eens kunnen dat op een gegeven moment een afgebroken klepkop in je zuiger staat geponsd. Een duur tikje.

Af en toe wat olie bijvullen heeft ook tot effect dat de oudere olie wordt aangelengd met verse nieuwe olie. BMW's die veel olie gebruiken (meer dan 1:1000) rijden dus tussen een 5000 of 7500 km beurt vrijwel geheel op nieuwe olie en dat is goed voor alles wat gesmeerd mioet worden...Bij de Lidl 5 liter 10W40 voor 15 Euro...je kan heeeeeeeel veel olie kopen voor de prijs van een revisie.

Groet,

Louis

Reply
ja klink vrij logisch eigenlijk ja
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Na vervanging van mijn zuigerveren ging het verbruik van 1op1000 naar 1op 4000
Klepseals worden bij groep N auto's zelfs weggelaten.
Het hoge toerental van een motor t.ov. een auto geeft ook extra moeilijkheden ivm klepsealgebruik.
Reply
Er rijden genoeg luchtgekoelde motoren rond die klepseals hebben, ook de hoogtoerige.

Daarbij zal de temperatuur op die plek niet boven de 180 graden C uitkomen, omdat anders de motorolie zou gaan koken.
Reply
Reactie van bezoeker 'Halflive', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Er rijden genoeg luchtgekoelde motoren rond die klepseals hebben, ook de hoogtoerige.

Daarbij zal de temperatuur op die plek niet boven de 180 graden C uitkomen, omdat anders de motorolie zou gaan koken.
Ik weet dat er mensen zijn die bij de Goldwing (watergekoeld) de klepseals van de uilaatkleppen verwijderen. Dit om de klepgeleiders te smeren en de levensduur te verhogen.
Waarom zou je niet gewoon af en toe wat olie bijvullen?
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)