Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
zijspan met monoshock actervork?
Reactie van bezoeker 'Erik', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn r90/6 met ural bak is een tijdje geleden verkocht maar ik mis het zijspanrijden toch. Zag nu een hulpframe en een schommelvork te koop staan voor een aardige prijs. Nu heb ik nog een r80RT in onderdelen uit 86. Het is er een met een enkele achterveer. Zou deze constructie de zijwaartse krachten van een zijspan aankunnen? Ik denk met name aan de enkelvoudige wielophanging. Ik hoor graag of iemand hier ervaring (of ideeen) over heeft.
Reply
Reactie van bezoeker 'Ad', geïmporteerd van het oude forum:

Er rijden bosjes zijspan-BMW's met die achterwiel ophanging, en de paralever variant rond. Geen twijfel dat het sterk genoeg is.
Het zal wel iets sneller slijten (lagers e.d.) dan bij solo gebruik maar dat hangt uiteraard sterk af van je rijstijl.
Reply
Reactie van bezoeker 'erik', geïmporteerd van het oude forum:

Dank voor de reactie!
die lagers die sneller slijten zitten bij dit type toch in de eindoverbrenging (cardan) verstopt? Ik weet uit ervaring dat het bewerkelijk is om die open te maken. Vandaar dat ik nog in dubio sta of ik toch niet een frame met 2 achterveren moet zoeken.....

Reply
Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:

Neem nou maar een dubbelshocker; makes life much easier!

[img]/import/photos/p37949s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'Halflive', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Dank voor de reactie!
die lagers die sneller slijten zitten bij dit type toch in de eindoverbrenging (cardan) verstopt? Ik weet uit ervaring dat het bewerkelijk is om die open te maken. Vandaar dat ik nog in dubio sta of ik toch niet een frame met 2 achterveren moet zoeken.....
Met een enkelzijdige brug kan je veel makkelijker een Smart wiel monteren. Met een duolever kan je eigenlijk alleen smalle bandjes monteren.
Ik zit juist met het omgekeerde probleem: ik moet mijn kardanklok demonteren om de Smart velg tussen de vork te krijgen. Als ik gewoon bruggen zou kunnen wisselen zou ik het wel weten.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)