Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
K75RT voor erbij (winter)?: 1992 + ABS, handvatverw, ca 40.000 km + werk : € 1350,-
Reactie van bezoeker 'maarten1979', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi,

vorige week besloten om mijn R80/7 1980 niet te verkopen: kom ik op het idee voor een BMW winterfiets voor erbij met ABS. 2 schijven voor, handvatverwarming en een kuip :

http://motoren.marktplaat...bs-handvatverwarming.html

vanavond kijken/rijden

To do:

remcylinder achterrem lekt
voorremblokjes versleten
accu slecht
achterband nieuw maar loopt langzaam leeg

vraagprijs € 1600...... ik heb afgesproken dat ik alleen kom kijken voor € 1350, dat was ok

onderhoudshistorie beperkt tot niet beschikbaar

tellerstand 40.00 km

prijs nog te hoog?

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden!

groeten maarten1979
Reply
Reactie van bezoeker 'Erik', geïmporteerd van het oude forum:

als de opgegeven kilometerstand klopt - moeilijk na te gaan zonder onderhoudshistorie - lijkt me je prijs best redelijk.
Het leeglopen van de nieuwe band kan door het ventiel komen of doordat de band niet goed aansluit op de velg.

Erik
K75RT 1994 142dkm
Reply
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

Vergis je niet in onderhoudskosten van een K, zeker eentje met ABS en achterstallig onderhoud aan remsysteem. Is beduidend duurder en storingsgevoeliger dan tweekleps boxer.
Je ziet vaak dat het ABS helemaal buiten werking wordt gesteld omdat het steeds storingen oplevert. Met een lekkende remcilinder hoor je ook een abs storingsmelding hebben, omdat het systeem de teruglopende druk registreert.
Reply
Reactie van bezoeker 'maarten1979', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi,

laatste reactie is zeker waarheid, ben ik meer voor gewaarschuwd. Heb het volgende besloten nav verschillende K's die ik nu heb gezien en nagebeld:

Ik rij nog een winter door met de R80/7 en dan kijk ik volgend jaar zomer of ik een K75 RT van de laatste bouwjaar kan kopen met volledig onderhoud en alle opties voor tussen de 2500-3500 euro . Dan wordt de R80/7 iets voor erbij en de K een werkmotor.

nog even verder sparen!...dank voor jullie reacties!!

PS: meteen knoop doorgehakt: de R80/7 krijgt deze week tbv de winter een kleine beurt+inspectie en nieuwe banden bij Becks Wijhe....

Reply
Reactie van bezoeker 'Erik', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Hoi,

laatste reactie is zeker waarheid, ben ik meer voor gewaarschuwd. Heb het volgende besloten nav verschillende K's die ik nu heb gezien en nagebeld:

Ik rij nog een winter door met de R80/7 en dan kijk ik volgend jaar zomer of ik een K75 RT van de laatste bouwjaar kan kopen met volledig onderhoud en alle opties voor tussen de 2500-3500 euro . Dan wordt de R80/7 iets voor erbij en de K een werkmotor.

nog even verder sparen!...dank voor jullie reacties!!

PS: meteen knoop doorgehakt: de R80/7 krijgt deze week tbv de winter een kleine beurt+inspectie en nieuwe banden bij Becks Wijhe....
een heel verstandig besluit, dunkt me

alle opties houdt in touringkoffers + topcase, bij voorkeur met binnentassen, ABS, HVV, waarschuwingsknipperlichtvoorziening, valbeugels en INCLUSIEF elektrisch verstelbaar windscherm. Vooral dat el.windscherm is van harte aan te bevelen, vooral als je 's winters blijft rijden.

Vanaf productiejaar 1993 tot de Ultimate van '97 is er weinig essentieels veranderd (Showa gaffels ipv Fichtel&Sachs). Een zorgvuldig bijgehouden onderhoudshistorie inclusief periodiek "Staburagsen" van de cardan(as) zegt meer dan een lage kilometrage.

De Aankooptips op de website van Bert Meijerink (linkerkolom) zijn erg nuttig.
http://www.bmwk.nl/
Reply
Je kunt er natuurlijk ook een R tweeklepper met kuip (RT) bijkopen kun je ook vanaf pak um beet 1500 a 2200 euro kopen in uitmuntende/goede/slechte staat.
Reply
Reactie van bezoeker 'job', geïmporteerd van het oude forum:

na 1997 (de ultima uitvoering) is de motor alleen nog gebouwd voor politie en andere overheden.

Ik zou gaan voor een mooie 1996er (met alle boekjes..) de ultima is meestal wat te duur voor wat je er voor krijgt omdat het een liefhebbersmotor is..

succes..en goede keuze..ik vond het maar een vieze motor die je op het oog had..

Reply
Reactie van bezoeker 'Ton', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:na 1997 (de ultima uitvoering) is de motor alleen nog gebouwd voor politie en andere overheden.

Ik zou gaan voor een mooie 1996er (met alle boekjes..) de ultima is meestal wat te duur voor wat je er voor krijgt omdat het een liefhebbersmotor is..

succes..en goede keuze..ik vond het maar een vieze motor die je op het oog had..
Hij wil: vorige week besloten om mijn R80/7 1980 niet te verkopen: kom ik op het idee voor een BMW winterfiets voor erbij met ABS. 2 schijven voor, handvatverwarming en een kuip :

Een winterfiets dan moet het niet moeders mooiste zijn toch, wel technisch in goede staat vind ik. Ik zelf zou er een tweeklepsboxer bij kopen R80Rt R100Rt
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)