Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
accu binnen week leeg
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

De betere druppelladers zijn ingesteld om als de accu leger raakt dan pas tot laden over te gaan. En kunnen dus een compleet seizoen aan de accu gehangen worden.
Zonder gasvorming welteverstaan.
Tenzij de accu al aan het eind van zijn levensduur is dan gaan ze al bij 12,5V gassen.....
Reply
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:De betere druppelladers zijn ingesteld om als de accu leger raakt dan pas tot laden over te gaan. En kunnen dus een compleet seizoen aan de accu gehangen worden.
Zonder gasvorming welteverstaan.
Tenzij de accu al aan het eind van zijn levensduur is dan gaan ze al bij 12,5V gassen.....
Volgens mij produceert iedere accu gas tijdens het opladen.
Daarom hebben accu's ook die afvoerbuisjes.
Het gas heet zeer toepasselijk "knalgas".
Uitermate goed gekozen naam, heb ik eens mogen constateren tijdens het lassen aan een frame.
Is ook een doeltreffende manier om een accu om zeep te helpen.
Nog sneller dan die druppel-sluipmoordenaars, moet ik zeggen.
Ik ken nog wel meer mensen die de de druppellader hebben afgezworen wegens dezelfde problemen.
Een druppelaar is gewoon een acculader met een prostaatprobleem.
Maar iedereen mag het zelf weten natuurlijk.

Chris
Reply
Reactie van bezoeker 'Frank', geïmporteerd van het oude forum:

Nou, nou, da's allemaal wel kort door de bocht hoor. Een echte druppellader geeft een constante stroom af, ongeacht de ladingstoestand van de accu. Deze kunnen inderdaad de accu om zeep helpen als de laadstroom te hoog is. Maar dat duurt wel een tijdje, niet binnen twee weken...Deze laders zie ik echter weinig meer, ik heb nog een heel oudje van BMW ergens liggen.

Echter, de term druppellader wordt tegenwoordig ook vaak gebruikt voor zgn. intelligente laders, zoals bijvoorbeeld de Optimate 3 en 4. Deze laders stemmen hun laadstroom af op de laadtoestand van de accu, en kunnen dus gerust constant ingeschakeld zijn! Deze laders zullen echt een accu niet kapot maken, tenzij er al iets met de accu aan de hand is.

Nogmaals, ik denk dat het probleem van de TS ligt in de spanningsregelaar.
Reply
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:

De R80-7 die ik ooit had hing al 4 jaren aan een simpele druppellader niet een heel bekend merk, soort voeding met 3 leds (laden/ontladen/kortsluiting) Na die 4 jaren ongebruikt te zijn, startte hij met die accu! en de accu ging erna ook nog een tijd mee.

Omdat ik meerdere motoren heb die 's winters geen pekel zien en dus binnen staan, wissel ik die druppelaar op de diverse fietsen, dat werkt prima.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)