Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
r60/5 gas blijft hangen en veel rook
Reactie van bezoeker 'josefskil', geïmporteerd van het oude forum:

ik ben bij rudi ottenhof geweest, heeft olie ververst en de nodige filtertjes vernieuwd. ook de voorvork olie is vervangen. het gas "hing" aan de gaskabel op 1 van de de carbs. Komende week weer rijden en kijken of alles weer ok is. Hij zei ook nog dat er iets water in de tank zit, en als ik de benzinekraantjes af zou tappen (ffe los draaien) het water ook weg zou zijn en de rook dan dus ook.

Volgende keer ga ik zelf die olie vervangen, maar ik wist nog niet hoe dat moest. Ik wil alles leren maar wil het de eerste keer graag een keertje zien.

Nu zei hij dat als je echt het originele bmw geluid wil hebben (mijn zuigers tikken een beetje) moet ik maar sparen voor nieuwe tuimelaartjes, a ongeveer €200,-
Nou ja, dat komt volgend jaar nog wel, inclusief een paar nieuwe bandjes.

Vinden jullie dat tikken vervelend?

groet,

JosefSKIL

Reply
Dan zat ik er dus niet ver naast met mijn hangende gasschuif. Zijn het de zuigers die tikken of zijn het de kleppen die net wat teveel speling hebben? Ga niet meer uit elkaar halen dan nodig is.
Reply
Reactie van bezoeker 'josefskil', geïmporteerd van het oude forum:

heel goed jeroen, ennug, het zijn de kleppen volgens mij
Reply
En nu dan lekker door de laantjes pruttelen. Rijden en door de laantjes ploffen is een vorm van mediteren. Heel veel plezier ermee.

[img]/import/photos/p37939s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'ron', geïmporteerd van het oude forum:

Ik zou nog maar even wachten met direct tuimelaars vervangen. Eerst kleppen stellen en alleen als er echt merkbaar speling op de tuimelaar-assen zit aan mogelijk vervangen denken. Beetje licht tikken hoort erbij en kan geen kwaad. Dit kun je trouwens echt makkelijk zelf controleren...tip koop een onderhoudsboek en kind kan de was doen bij een R60/5.
Mbt olie verversen...als je een bad leeg kan laten lopen en daarna opnieuw vullen dan kun je ook zelf olie verversen...;-) succes!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)