Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ATE klauw demonteren
Mijn voorremklauw loopt wat aan en de schijf slijt alleen in het midden, dus het blokje of de lauw zit een beetje vast na 4 winters.
Als ik het dopje van het draaipunt verwijder zie ik een soort moer met gat en zaagsnede. Is dat de exenterpen en kan die er gewoon uit. Zit er nog een afstelling op, die ik moet bewaren??
Ik heb wel een handboek, maar daar staat alleen Brembo in beschreven.
Reply
Reactie van bezoeker 'Ad', geïmporteerd van het oude forum:

Ik weet niet of je een afstelling kunt bewaren. Volgens mij moet je steeds als je remblokken vernieuwd deze opnieuw afstellen om een optimaal draagvlak te krijgen. Ik heb daarvoor zo'n white-board marker gebruikt. Als je daarmee een aantal strepen op de remschijf zet kun je precies zien waar hij wel en niet draagt. Met de excenter kun je dat mooi afstellen.
Reply
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

De blokken moeten parallel met de remschijf staan, afstellen met de excenterpen idd. Er zijn twee posities van de pen waar dit zo is: zorg dat je de positie hebt waarbij de blokken zo ver mogelijk aan de rand van de remschijf staan, dan heb je optimale remkracht. Maar als schijf en blok ingesleten zijn, zal je die positie misschien niet meer kunnen gebruiken. Maak de remklauw schoon en probeer het geheel zo goed mogelijk af te stellen.
Reply
bedankt voor de tips, maar ik krijg de klauw niet van de vork. Ik heb een boutje met ringen erachter in de moer van de exenter gedraaid, dat gaat goed, tot de exenter mee gaat draaien. Dan blijkt wel, dat de moer een stukje naar buiten is gekomen, maar verder lukt niet. En nu??
Reply
Reactie van bezoeker 'PeterV', geïmporteerd van het oude forum:

De pen zelf zit niet vastgeschroefd maar in zijn houder gedrukt (wordt op zijn plaats gehouden door drukveer en sluitmoer). Dus als je het boutje erin hebt geschroefd met een tang, evt. m.b.v. een tik van een hamer, naar beneden trekken.

Succes, Peter
Reply
bedankt voor de tips, ik kan weer verder
Reply
Quote:bedankt voor de tips, ik kan weer verder
Hij is er af !! Rubber is verteerd en cup zit vast in het huis door pekel.
Even losweken ergens mee !!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)