Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BMW 1200ST
#1
Reactie van bezoeker 'Ton Peters', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn BMW begon een paar weken geleden met een vervelende storing. De motor sloeg telkens af. Na wat zoeken bleek een van de twee motortemperatuursensoren defect te zijn. Nadat deze vernieuwd was is het een paar weken goed gegaan totdat vorige week zich het euvel herhaalde. Na opnieuw zoeken bleek de sensor wel in orde maar de storing bleek nu in het electronisch management systeem te zitten die de motor door de signalen van een sensor van de motortemperatuur telkens weer uitschakelde.
Op advies van de motorzaak is deze sensor uitgeschakeld omdat het vernieuwen van het managementsysteem nogal prijzig is.
Ik heb alle vertrouwen in de kundigheid van de motorzaak maar mijn vraag is of daar iemand al ervaring mee heeft gehad. Ik blijf toch een minder prettig gevoel overhouden van deze oplossing.
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

Mooi he die moderne techniek, zucht...
ff nadenken: als het alleen een beveiliging tegen oververhitting betreft die is uitgeschakeld zou het in normaal gebruik geen kwaad kunnen. Maar het managemensysteem gebruikt de motortemperatuur om het mengsel te bepalen, dus als de temperatuursensor helemaal is uitgeschakeld, functioneert het dus niet goed.
Mijn jan boeren fluitjes bijdrage gaat helaas niet verder dan dit
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'ton peters', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb zitten denken dat in de normale beveiligingstechniek bij thermo koppels er bij een beschadigd thermokoppel of bij een draadbreuk (slecht contact) de besturing dit ziet als een maximum temperatuur. Dit zou dus kunnen betekenen dat een slecht contact van de bedrading dit zou kunnen veroorzaken. Ik trek dit nog eens na bij de motorzaak.
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'henk ijsselstein', geïmporteerd van het oude forum:

Hoe is het afgelopen Ton
Zelfde ervaring gehad ,was slechte verbinding.
groeten Henk ijsselstein
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'ton peters', geïmporteerd van het oude forum:

Henk, bedankt voor je reactie. Ben er nog niet achterheen gegaan. Zal het nu zeker oppakken.
Reply
#6
Reactie van bezoeker 'ton peters', geïmporteerd van het oude forum:

Henk, de garage heeft me verzekerd dat er geen los contact aanwezig was en ze alles zorgvuldig hebben doorgemeten.
Waar zat bij jouw motor het los contact?
Reply
#7
Reactie van bezoeker 'henk', geïmporteerd van het oude forum:

hallo ton
Er was een kabelbreuk net achter de stekkerverbinding bij de sensor,dat was lastig te meten ,want soms was het goed en dan weer niet.Ik kon zien dat er al eerder aan gepruts was,er zat een stukje isolatie tape omheen gedraaid door de voroge eigenaar.
groeten Henk.
ps ,woon je toevallig in breda?
Reply
#8
Reactie van bezoeker 'ton peters', geïmporteerd van het oude forum:

Henk bedankt, ga zelf ook nog eens zoeken zodra ik wat tijd heb. Neen ik woon in Schinnen tegenwoordig. Voorheen in Geleen.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)