Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Functioneren remschijf tijdens hevige regen
Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

Zaterdag in Luxenburg tijdens hevige regenval bemerkte ik dat ik nog maar hooguit 20% remkracht had van de remschijf. Wanneer ik de remschijf een beetje liet aanlopen, kwam de remschijf een tiental secondes "happend" terug (waardoor de voorvork ook achter elkaar een duik maakt). Tijdens normale regenval heb ik daar geen last van. Er zit nog zat voering op.

Moet ik de remblokken opschuren of zo? Of is dit herkenbaar?
Reply
Reactie van bezoeker 'jasper', geïmporteerd van het oude forum:

wel beetje herkenbaar, maar misschien heb je een oude r90s met dichte schijf ? dan zal je er meer last van hebben, die gaatje helpen bij vocht afvoer.
Reply

Nee, een R100RT uit 92.
Reply

Ik zal eerst maar eens wat remmenreiniger gebruiken.
Gelijk maar wat kopervet erbij want beetje piepen dan ze ook.
Reply
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

Hangt sterk af wat het materiaal van de remblokken is, vraag even na bij de hobbyist. Verder of de remblokken niet verzadigd zijn met troep of olie. Ik zou fijne nieuwe blokken monteren en idd de schijven met remmenreiniger schoon maken.
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Remblokken 'verglazen' na verloop van tijd. Ondanks dat ze niet versleten zijn kunnen ze slechte remprestaties geven.
Ik ben ook niet zo'n snelle jongen en vervang de blokken toch maar als ik ze niet vertrouw. Vergeet niet regelmatig je remvloeistof te verversen.
Reply

Remvloeistof heb ik pas vervangen.

Misschien wel verstandig om de remblokjes gewoon te vervangen, ze zitten er al in sinds ik de beemer kocht in 2006.
Iemand een idee welke ik moet hebben voor een R100RT uit 92 ? (anders bel ik morgen wel even met de sponsor).
Reply
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi, is onzin ze te vervangen , nu al.
Daar leg het echt niet aan. goed schoon maken en ontluchten van het sijsteem, meer kan je niet doen.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)