Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
contactslot /5
Reactie van bezoeker 'Ronald', geïmporteerd van het oude forum:

Beste BMW liefhebbers,
Ik heb een R75/5 van 1972. Het frame, spatborden en tank heb ik opnieuw laten poedercoaten/spuiten. Zo ook de koplamp. Nu ben ik die aan het in elkaar zetten, een bijna therapeutische ervaring trouwens qua elektra.
Nu zit het contactslot bovenop de koplamp. De chromen behuizing ervan zit met vier lipjes die je kunt ombuigen vast aan de koplamp. De behuizing heb ik nu gemonteerd, alleen zie ik dat er wel iets ruimte is tussen de lipjes en de gaatjes in de koplamp. Heeft BMW die zo bedoelt? Kan dit kwaad (waterlekkage bijvoorbeeld)? Of is het beter dit af te dichten en zo ja, hoe?

Alvast bedankt voor jullie meedenken.
Reply
Reactie van bezoeker 'Maarten', geïmporteerd van het oude forum:

Ik ken het probleem van mijn 5. Ik zou niet gaan kitten oid maar terwijl iemand het chromen dekseltje op de koplamp drukt de lipjes zo strak mogelijk tegen de binnenkant van de koplamp drukt.
Reply

Weet jij/iemand dan ook of de lipjes naar binnen of naar buiten moeten worden omgebogen?
Reply
Reactie van bezoeker 'PeterH', geïmporteerd van het oude forum:

Wat ik me herinner van de /2 en /5 koplampen die ik ooit opgeknapt heb: geen afdichting tussen slot en lamp en de lipjes waren naar binnen gebogen.
NB: pas op voor afbreken!

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Reactie van bezoeker 'Maarten', geïmporteerd van het oude forum:

Inderdaad, de lipjes moeten naar binnen. Zachtjes om/vast tikken met een dreveltje terwijl iemand anders het dekseltje goed aan blijft drukken.
Reply
Reactie van bezoeker 'tristan', geïmporteerd van het oude forum:

nu je het zaakje toch los hebt, check even hoe het met contact slot gesteld is.(of de sleutel nog strak in het slot zit)
dit is geen leuke klus om te doen als alles al klaar is.
Reply

Bedankt allemaal voor het meedenken.
Dit weekend de laatste draadjes in de koplamp aangesloten en tot mijn verbazing deed alles - echt alles - het gewoon in 1 keer.
Een tip, maak foto's van bedrading maar ook van hoe kabels (rem, koppeling, enzovoort) voordat je het uit elkaar haalt. En dan liever teveel foto's dan te weinig. Dat helpt echt enorm bij het in elkaar zetten.

[img]/import/photos/p37691s.jpg[/img]
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)