Threads: 4
Ondanks het feit dat ik de kleppendekselpakking invet met kopervet gaat bij het verwijderen van het deksel de pakking vaak stuk (blijft plakken aan de kop en aan het deksel).
Heeft iemand ervaring met een siliconenpakking? (Ik bedoel niet een vloeibare maar een vaste)
Groet, Thijs
Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum:
Ik gebruik de kleppendeksel pakking van de sponsor. Deze plaats ik schoon en droog en meestal komen ze er makkelijk van af.
Hoi Thijs,
De klepdekselpakking van de Hobbyist kan je vele malen hergebruiken, er blijft bij mij niets plakken.
Groeten, Ton
Reactie van bezoeker 'voormast', geïmporteerd van het oude forum:
Silicone pakking gebruik ik al een aantal jaren.
Werkt goed.
Gebruik wel een zelfborgende moeren.
Deze kreeg ik erbij toen ik de pakkingen kocht.
Pieter
Reactie van bezoeker 'hermen van Z', geïmporteerd van het oude forum:
Doe tegenwoordig een dunvliesje blauwe ciliconen pakking uit een tube dal olie bestendig is over de oude pakking dat de eventuele haarscheurtjes ook dicht maakt , omdat ik in het verleden nadat ik een nieuwe pakking had gemonteerd toch nog een kleine olie lekkage had waarschijnlijk omdat het klepdeksel niet helemaal recht is , en de pakking heel loshalen gaat gemakkelijk je wicht het klepdeksel los tot dat er iets ruimte is waarna je met een zakmes of een aardappelschilmesje de geopende kant verder los maakt . verder doe ik in het sleufje onder de bougie naar de holle ruimte in de cilinder ook een beetje ciliconenkit zodat zich hier geen water kan ophopen wat er iedere keer weer uit moet koken .
Ja centraal ook zelfborgend.
Je kunt de moeren niet strak aandraaien anders pers je de pakking weg.
Pieter
Dank voor de info.
Ik ga er mee aan de slag.
Groet, Thijs
Reactie van bezoeker 'jasper', geïmporteerd van het oude forum:
beetje silicone olie of vet op raakvlakken doen, dan komt de originele steeds goed los.