Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bmw K75 RT Rem / ABS lampje blijft branden.
Reactie van bezoeker 'Roland', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb een BMW K75 RT 1998. 55.000 km.
Na een tijdje gereden te hebben en de Motor even stil te hebben gezet wil ik weer verder rijden, dan blijft het driehoek rode controle lampje branden.
Na verschillende keren op de voetrem te hebben gedrukt gaat het weer uit?
Weet iemand wat dat kan zijn en wat ik er aan kan doen?
Als het lampje brand werkt het remlicht doormiddel van de voetrem ook niet. De remlicht werkt wel als ik de handrem bedien.
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul.', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Ik verdenk de achterremlicht schakelaar.

Normaal is het contact aan en beide remmen bedienen om dat lampje uit te krijgen, nu 'ziet' de lampencontroleur het signaal van die schakelaar soms niet.

Groeten, Paul.
Reply
Reactie van bezoeker 'René', geïmporteerd van het oude forum:

Roland

Ik had hetzelfde probleem eerst met voorem microswitch en daarna met achterem schakelaar. Voorrem diende te worden vervangen. Achterem functioneerd tot op heden na goed schoonmaken en inspuiten met siliconenspray nog steeds. Wel een reserve op voorraad voor het geval dat.

Succes
Reply
Bij mij was ook de achterremlicht schakelaar de boosdoener.
Vervangen is m.i. de beste optie.

Groetend,

Ron
Reply

heren super bedankt,

de oplossing is gevonden denk ik. Voor dat ik weg rij moet ik eerst de handrem en de voetrem beide tegelijk bedienen dan gaat het rode driehoekje en het lampje van de abs knipperen. Na enkele meters gereden te hebben gaat alles uit.

Dus ik denk dat alles nu is opgelost en kan ik veilige vele mooie km rijden.

Allen super bedankt

groeten Roland
Reply

Quote:Ik heb een BMW K75 RT 1998. 55.000 km.
Na een tijdje gereden te hebben en de Motor even stil te hebben gezet wil ik weer verder rijden, dan blijft het driehoek rode controle lampje branden.
Na verschillende keren op de voetrem te hebben gedrukt gaat het weer uit?
Weet iemand wat dat kan zijn en wat ik er aan kan doen?
Als het lampje brand werkt het remlicht doormiddel van de voetrem ook niet. De remlicht werkt wel als ik de handrem bedien.
Heren super bedankt,

de oplossing is gevonden denk ik. Voor dat ik weg rij moet ik eerst de handrem en de voetrem beide tegelijk bedienen dan gaat het rode driehoekje en het lampje van de abs knipperen. Na enkele meters gereden te hebben gaat alles uit.

Dus ik denk dat alles nu is opgelost en kan ik veilige vele mooie km rijden.

Allen super bedankt

groeten Roland
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)